معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تببین کارآمدی مدیریت اسلامی بر پایه روحیه ایثار، نمایش اقتدار و وحدت ملی را مهمترین رویکرد اجرایی برنامه های هفته دفاع مقدس قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر سید محمدهادی ایازی  در تشریح ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس از انتخاب عنوان " معبر یاد " برای این فعالیت ها خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، شناساندن ابعاد حماسه دفاع مقدس به نسل جوان و گرامیداشت " از خود گذشتگی های " رزمندگان دفاع مقدس به همراه تببین کارآمدی مدیریت اسلامی بر پایه روحیه ایثار، نمایش اقتدار و وحدت ملی همچنین توجه به فرهنگ غنی دفاع مقدس رویکردهای اجرایی برنامه دفاع مقدس به شمار می روند.
 
وی عنوان کرد: برنامه های شهرداری تهران با عنایت به الزامات محتوایی توجه به آموزه های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص روحیه جهادی، ایثار و شهادت، باز معرفی ایام دفاع مقدس به عنوان پایمردی ایران اسلامی در جنگی نابرابر و تاکید بر استخراج و انتشار ناگفته های جنگ تحمیلی اجرا خواهند شد.
 
ایازی درادامه از برگزاری 374 یادواره شهدا با همکاری مدیریت محله خبر داد و افزود: در ایام هفته دفاع مقدس 374 یادواره شهدا با همکاری مدیریت محله در مساجد منتخب برگزار خواهد شد. همچنین با مشارکت بسیج برنامه ای تحت عنوان " زنگ حماسه " با حضور شهردار هر منطقه در مدارس برگزار می شود.
 
این مقام مسئول فضاسازی سطح شهر با استفاده از ظرفیت های تبلیغی مناطق 22گانه را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس به منظور هویت بخشی سیمای بصری دانست و گفت: با محوریت آموزه های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری فضاسازی سطح شهر با بهره گیری از استانداردهای سازمان زیباسازی و رعایت اصل گویایی پیام های تبلیغاتی انجام می شود.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری مراسم "میهمانی لاله ها " خبر داد وعنوان کرد: مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و مقبره الشهدای گمنام شهر تهران 31 شهریور برگزار می شود.
 
وی از فراهم شدن امکان بازدید رایگان شهروندان طی هفته دفاع مقدس از باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و افزود: آیین افتتاحیه برنامه های هفته دفاع مقدس با مشارکت سازمان بسیج شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس اجرا خواهد شد. همچنین برگزاری تورهای دانش آموزی، تجلیل از ایثارگران، رونمایی و نقد کتاب، تجلیل از روحانیون و نمایشگاه امت و دفاع از دیگر برنامه های این موزه به شمار می رود.
 
ایازی گفت: در ایام هفته دفاع مقدس در هر یک از مناطق 22گانه همایشی تحت عنوان " تهران؛ معبر یاد شهدا "، نمایشگاه " یادیاران "، مراسم رونمایی از کتاب دفاع مقدس و شب شعر و خاطره دفاع مقدس اجرا خواهد شد.
 
سخنگوی شهرداری تهران در بخش دیگر سخنان خود از برگزاری برنامه ای با عنوان " نیمه پنهان  " افزود: به همت اداره کل امور بانوان و سلامت این برنامه با محوریت تجلیل از همسران فداکار شهدا، جانبازان و آزادگان همچنین پزشکان، پرستاران، نیروهای امدادی دفاع مقدس و خدمتگزاران آسایشگاه های جانبازان در مناطق برگزار می شود.
 
وی تصریح کرد: طی هفته دفاع مقدس 220 تور گردشگری ویژه اماکن مرتبط با دفاع مقدس برگزار و شهروندان با حضور در این تورهای از مکان هایی نظیر شهرک سینمایی دفاع مقدس، گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، موزه شهدا بازدید می کنند.
 
رییس شورای معاونان امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: به منظور بهره گیری تام از ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرتهران و گسترش زمینه های مشارکت شهروندان اجرای برنامه هایی نظیر نمایش خیابانی، نگار گذر ویژه دفاع مقدس و شهدا، خیابان هنر، ایستگاه فرهنگی، نمایشگاه عکس، تجسمی و نرم افزار با موضوع  حماسی و معنوی در دستور کار قرار گرفته است.
 
ایازی از برگزاری ویژه برنامه فرهنگی و هنری " معبر یاد " در پیاده راه امام حسین (ع) خبر داد و افزود: این برنامه با راه اندازی نمایشگاه فرهنگی و هنری، کتاب و محصولات فرهنگی، رادیو نمایشگاه، کارگاه حماسه و بیداری همچنین اجرای برنامه های متنوع برای کودکان و نوجوانان، موسیقی نظامی، گفتمان و سخنرانی، نمایش خیابانی و خیابان هنر از 31 شهریور آغاز و به مدت ده روز در پیاده راه امام حسین (ع) برگزار می شود./ف
برچسب ها: تبیین ، مدیریت ، ایثار ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار