مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: پالایشگاه جدید شیراز با تجهیزات کاملا ایرانی ساخته می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، فرهاد احمدی ادامه داد: طی چند سال گذشته راه اندازی پالایشگاه جدید شیراز با مشکلات متعددی روبه رو بود که خوشبختانه امروز با هماهنگی های انجام شده این گونه مشکلات به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: طی قراردادی با یکی از شرکت های کشور مالزی قرار بود که ما در ساخت یک پالایشگاه در کشور مالزی مشارکت کنیم و در مقابل آنان نیز در ساخت پالایشگاه شیراز همکاری کنند که پس از منتفی شدن این قرارداد کلیه مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی پالایشگاه جدید شیراز توسط شرکت های داخلی انجام می شود.

مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران افزود: در طول سال 90 تا 92، 63 هزار 305 میلیارد تومان پروژه توسط این شرکت ساخته شده و در حال حاضر نیز چهارده پروژه با اعتبار 178 هزار و 800 میلیارد تومان در حال اجراست.

احمدی گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته موفقیت های چشمگیری در حوزه نفت و گاز ایران به وجود آمده که یکی از آنها راه اندازی بزرگترین تولید بنزین در خاورمیانه است و در حالی افزایش تولید بنزین به 90 میلیون لیتر در روز را شاهد بودید که کشور ما در تحریم بود.

خط لوله هشت اینچ انتقال میعانات گازی از پالایشگاه گاز فراشبند به پالایشگاه شیراز امروز چهارشنبه به بهره برداری رسید. طرح ساخت خط لوله هشت اینچ انتقال میعانات گازی از پالایشگاه گاز فراشبند به پالایشگاه شیراز با ظرفیت 10 هزار بشکه و با هدف انتقال بخشی از خوراک پالایشگاه شیراز ، حذف انتقال میعانات گازی توسط تانکر و در نتیجه کاهش خطرات جانی و زیست محیطی و کاهش هزینه انتقال اجرا شده است.

مطالعات اولیه و طراحی بنیادی این طرح در مهر ماه سال 85 خاتمه یافت و عملیات اجرایی آن به صورت EPC در فروردین ماه سال 86 شروع شد که در صبح فردا به بهره برداری می رسد.

طول خط لوله انتقال میعانات گازی از پالایشگاه گاز فراشبند به پالایشگاه شیراز ، 233 کیلومتر است و در زمان انجام طرح دو میلیون و 700هزار متر مکعب عملیات خاکی ، 13 هزار متر مکعب عملیات بتن ریزی و 275 کیلومتر کابل کشی (با احتساب کابل فیبر نوری) انجام شد.

ساخت تلمبه خانه دالان، ساخت پایانه شیراز، ساخت ساختمان اتاق کنترل ،ساخت تأسیسات جنبی داخل پالایشگاه شیراز و ساخت خط انتقال دو مداره 20 کیلو ولت به طول تقریبی 25 کیلومتر از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح است.

میزان سرمایه گذاری در این طرح مبلغ 810 میلیارد ریال است./س

برچسب ها: ساخت ، پالایشگاه ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۱
بابکت داریم و جویای کار