آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در جمع جونان حزب اعتدال و توسعه:

خرد جمعي بهترين راه را در تاريكي‌ها پيدا مي‌كند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: ارائه تحليل‌هاي درست و مبتني بر واقعيات از دانش‌آموزان و دانشجويان، آن هم در فضايي كه تريبون‌هاي رسمي و غيررسمي كشور در اختيار يك جريان بود، نشان مي‌دهد كه افكار عمومي و خرد جمعي بهترين راه را در تاريكي‌ها پيدا مي‌كند و خانواده‌ها نمي گذارند جامعه خمود شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در روز ميلاد باسعادت علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) در ديدار جمعي از جوانان حزب اعتدال و توسعه و گروهي از فعالان سياسي در مقطع انتخابات رياست‌جمهوري، با تبريك طلوع خورشيد خراسان اظهار داشت: ايران اسلامي در طول تاريخ از كانون نور در مشهد مقدس بهره‌مند بوده و خواهد بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سالگرد آغاز جنگ تحميلي عراق عليه ايران، با ارائه تحليلي از اوضاع سياسي و نظامي دو كشور در آن مقطع گفت: دلاوري‌هاي جوانان ايراني در بيابان‌هاي تفتيده جنوب و كوه‌هاي پوشيده از برف غرب كشور، نقشه‌هاي منحوس مثلث شوم آن زمان يعني شرق، غرب و ارتجاع براي شكست انقلاب اسلامي توسط ارتش بعث را نقش بر آب كرد.

آيت‌الله هاشمي با گراميداشت ياد و خاطره همه شهدا، جانبازان، آزادگان، مفقودان، ايثارگران، مهاجران جنگ‌زده و مرزنشينان غيور، يادآور شد: اگرچه آن جنگ بسياري از خانواده‌هاي ايراني را عزادار و گرفتار كرد، اما تحمل تلخي‌هايش در دفاع از اسلام، ايران، انقلاب و قانون اساسي شيرين و الهام‌بخش بود.

وي با تأكيد بر رعايت اصول قانون اساسي كه بر پايه انديشه‌هاي اعتدالي اسلام تدوين شد، تصريح کرد: اگرچه افراد افراطي در مقاطعي از سال‌هاي پس از انقلاب سعي كردند حاشيه‌هاي پيرايه‌اي را به متن اسلامي انقلاب بيفزايند، اما مردم كه معناي اعتدال و جايگاه آن در همه ابعاد زندگي را خوب مي‌دانند، با رويكردي عقلاني به صندوق‌هاي رأي ثابت كرده‌اند كه رشد آگاهي عمومي بالاترين دستاورد انقلاب در مقطع فعلي بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با برشمردن عوامل اطمينان و اعتماد مردم به نظام براي حضور در انتخابات، به جمله تاريخي مقام معظم رهبري مبني بر «حق‌الناس بودن رأي مردم» اشاره و خاطرنشان کرد: يك جمله كوتاه، اما بسيار مهم و تأثيرگذار بود و فرهنگ‌سازان سياسي و اجتماعي نبايد بگذارند اين جمله فراموش شود و اگر در انتخابات‌هاي ديگر هم به اين جمله در همه مراحل ثبت‌نام، بررسي صلاحيت‌ها، تبليغات، رأي‌گيري و شمردن و اعلام نتايج توجه شود، ايران اسلامي مي‌تواند نماد برگزاري انتخابات به عنوان مظهر دمكراسي در دنيا باشد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اظهار ارادت حاضران كه ثبت‌نامشان را باعث خلق حماسه سياسي مي‌دانستند، افزود: حماسه سياسي را مردم خلق كردند و من وقتي ديدم در مقابل تقاضاها و اصرار مردم دارم در جامعه وجدان خود دچار استبداد رأي مي‌شوم، فقط در حد حضور در وزارت كشور و ثبت نام اقدام كردم.

وي با اشاره به حضور پرشور جوانان در مراسم، جواني را بهترين هديه خدا به انسان‌ها دانست و ابراز داشت: نقش دختران و پسران جوان در شهرهاي بزرگ و كوچك و روستاهاي دوردست در گرم كردن فضاي انتخابات و تلاش آنان براي آگاه كردن خانواده‌ها و جامعه بسيار كارساز بود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه «اينترنت و ماهواره» مرز نمي‌شناسد، گفت: ارائه تحليل‌هاي درست و مبتني بر واقعيات از دانش‌آموزان و دانشجويان، آن هم در فضايي كه تريبون‌هاي رسمي و غيررسمي كشور در اختيار يك جريان بود، نشان مي‌دهد كه افكار عمومي و خرد جمعي بهترين راه را در تاريكي‌ها پيدا مي‌كند و خانواده‌ها نمي گذارند جامعه خمود شود.

وي تشخيص و تمايز خادم و خائن را بسيار مهم دانست و با اشاره به برنامه‌هاي دولت براي انتخاب مديران استاني و شهرستاني و نهادها و سازمان‌ها گفت: نبايد از خواسته عمومي جامعه غفلت و مردم را نااميد كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش بعدي سخنان خويش با ارائه تحليل تاريخي از حوادث كشورهاي منطقه و اهداف استعمارگران گفت: ملت‌ها صاحبان اصلي كشورها هستند و دولت‌ها بايد در خدمت آنها باشند.

آيت‌الله هاشمي با ابراز نگراني از تشديد بحران سوريه گفت: اگرچه با مذاكرات و توافقات سايه شوم جنگ از سر مردم سوريه كنار رفت، اما هنوز مردم منطقه نگرانند كه اگر كبريت جنگ روشن شود، شعله‌هايش منافع دوست و دشمن در منطقه را با هم مي‌سوزاند.

گفتني است در آغاز اين ديدار آقايان شفيعي، رئيس كانون جوانان حزب اعتدال و توسعه، رجبي مسئول ستاد انتخاباتي دكتر روحاني در شهرستان‌هاي استان تهران، حاج محمد قمي، نماينده 5 دوره مردم شهرهاي ورامين و پاكدشت در مجلس شوراي اسلامي و فلاحيان، مسئول كانون جوانان حزب اعتدال و توسعه در كاشان با ارائه گزارشي از روند كارهاي تبليغاتي در روزهاي قبل از انتخابات و فضاي جامعه در پيش و پس از آن، به بيان ديدگاه‌هاي خويش در خصوص مسائل سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي پرداختند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار