مراسم اختتاميه مسابقه صدا آزاد راديو جوان با حضور دكتر محمدحسين صوفي، معاون صداي رسانه ملي، جمعي از هنرمندان حوزه موسيقي كشور، جمعي از مديران و برنامه‌سازان راديو جوان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي صدا، در بخشي از اين مراسم دكتر صوفي، ضمن خير مقدم به شركت‌كنندگان از استقبال هنرمندان پيشكسوت و جوانان كشور از مسابقه صدا آزاد راديو جوان كه براي شناسايي استعدادهاي جوانان در بخش خوانندگي برگزار شده است، قدرداني كرد و افزود: برگزاري اين مسابقه يكي از كارهاي خوب راديو جوان بود كه توانست در يك بازه زماني هم با هنرمندان، جوانان و علاقمندان عرصه موسيقي تعامل داشته باشند و هم با حضور بزرگان عرصه موسيقي كشور در اين برنامه آن را به شيوه مطلوب اجرا نمايند. ان‌شاء الله با تعامل مسئولان هنري كشور، هنرمندان و رسانه ملي به ويژه راديو بيش از پيش شاهد رونق و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري كشور باشيم.

معاون صدا اعتماد هنرمندان به راديو را از افتخارات اين رسانه دانست و اظهار داشت: حضور هنرمنداني همچون سالار عقيلي،‌رضا صادقي و .... در گروه داوران اين برنامه مايه مباهات است. 

وي در بيان اهميت و قدمت موسيقي در كشورمان عنوان كرد: دستگاههاي موسيقي ايراني و گوشه‌ها و نواهاي مختلف در آن،‌ موسيقي محلي و فولكلور،‌ موسيقي‌هاي آييني و مقامي، موسيقي‌هاي كار و ... همه نشانه‌هاي هنري ارزشمندي از ثروت هنري كشور ماست كه تصوير رشادت‌ها، جنگ‌ها، پيروزي‌ها، شكست‌ها و دوران شادي يا غم را در خود دارند.

دكتر صوفي در ادامه با اشاره به اينكه موسيقي يكي از قديمي‌ترين هنرها و بخش عمده‌اي از دستاوردهاي فرهنگي و هنري بشر است، تصريح كرد: موسيقي هم به عنوان برنامه ويژه مختص اين حوزه و هم به عنوان بخشي از برنامه‌هاي ديگر در راديو جايگاه ويژه‌اي دارد و يكي از مهم‌ترين دلايل جذابيت برنامه‌ها محسوب مي‌شود.
 
معاون صدا با بيان اينكه راديو رسانه‌اي صوتي است، نسبت موسيقي با اين رسانه را نسبتي عملي و كاركردي دانست و اظهار داشت: در تجربه هفتاد و سه ساله راديو در ايران، از ابتدا موسيقي يكي از اصلي‌ترين مؤلفه‌هاي پيام در آن محسوب مي‌شد. هر برنامه‌، آيتم يا قطعه‌ برنامه‌اي در راديو، تركيبي از متن، افكت و موسيقي است و در اين بين نقش موسيقي بسيار برجسته است. كمتر برنامه راديويي را مي‌توان يافت كه در آن موسيقي حضوري اساسي نداشته باشد.
 
وي به وجود 25 شبكه راديويي ملي فعال در كشور اشاره و خاطرنشان كرد: برخي از اين شبكه‌ها همچون راديو آوا مطلقاً به موسيقي اختصاص دارد كه متناسب با سليقه و ذائقه مخاطب به صورت 24 ساعته پخش مي‌شود. بخش عمده برنامه‌هاي برخي ديگر از شبكه‌هاي راديويي همچون جوان نيز به پخش موسيقي اختصاص دارد.

معاون صدا با اشاره به اينكه در طول شبانه‌روز بيش از 2 هزار قطعه موسيقي باكلام و انواع موسيقي‌هاي از شبكه‌هاي راديويي پخش مي‌شود، يكي از جذابيت‌هاي برنامه‌هاي راديويي استفاده از موسيقي و پخش برنامه‌هاي موسيقايي است. 

دكتر صوفي به وجود سرمايه غني از انواع موسيقي پاپ، كلاسيك و... در كشورمان اشاره كرد و يادآور شد: وجود اين سرمايه عظيم و نيروي انساني با استعداد در كشور مان موجب افتخار است. اميدوارم كه راديو بتواند با كمك ديگر دستگاه‌هاي فرهنگي كشور در جهت شناسايي ذائقه موسيقايي مردم و تأمين موسيقي مورد علاقه آنها گام برداشته و در جهت شناسايي، جذب، توليد و پخش آثار موسيقايي گام برداريم.

معاون صدا در پايان ابراز اميدواري كرد: برگزاري اينگونه جلسات و نيز برنامه‌هايي مثل صدا آزاد در شبكه جوان و ديگر شبكه‌ها، برنامه‌سازان ما را به شناخت بيشتر از موسيقي و استفاده مطلوبتر آن در برنامه‌ها رهنمود سازد.

اجراي زنده گروه‌هاي مختلف موسيقي، سالار عقيلي و رضا صادقي، تقدير از دكتر محمد سرير، استاد پيشكسوت عرصه موسيقي، قرائت بيانيه هيئت داوران دومين مسابقه صدا آزاد توسط سالار عقيلي و تقدير از برگزيدگان اين دوره از ديگر بخش‌هاي اين مراسم بود.

گفتني است استاد محمد سرير، دكترپیروز ارجمند، ‌دكتر امير الهامي، رضا صادقی، امیریل ارجمند، لوریس چکناواریان، فرشيد و فرما غريب‌نژاد، عليرضا روزگار، بامداد جويباري، حسن همايونفر،‌ بهرام و پیام حصیری، بیژن بیژنی، محمد معتمدی، محمد حشمتی، کیوان ساکت، سالار عقیلی و . . . از جمله هنرمندان حاضر در اين مراسم بودند./ي2
 
برچسب ها: رسانه ملی ، رادیو ، صوفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار