يك كارشناس گفت: افرادي كه براي افزايش اعتماد به نفس دست به عمل جراحي زيبايي مي‌زنند، مجددا دچار كاهش اعتماد به نفس مي‌شوند.

ابراهيمي مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: به طور كلي، در درجه‌ي اول اينطور به نظر مي‌رسد كه عمده‌ي كساني كه دست به عمل جراحي زيبايي مي‌زنند، احتمالا چند مشكل متفاوت و يا همزمان دارند.
وي تصريح كرد: اين افراد يا از اعتماد به نفس پاييني برخوردارند، يا دچار اختلالات بدشكلي بدني هستند و خود را نازيبا مي‌بينند و يا به شدت تلقين پذيرند. البته مشخص شده كه افراد افسرده، با تمركز بيش از اندازه بر روي كوچكترين مسايل خود كه حتي شايد هيچ‌كس متوجه آن نباشد و يا در يك تركيب‌بندي كلي به عنوان مشكل هم شناخته نشود، خود را نازيبا مي‌بينند و در جهت عمل جراحي زيبايي گام بر مي‌دارند.
وي خاطر نشان كرد: البته در پاره‌اي از موارد، مثلا زماني كه فرد دچار مشكلاتي واقعي است (مثل لب شكري)، به واقع استفاده به جا و مناسب از عمل‌هاي جراحي زيبايي كه بيشتر جنبه ترميمي و درماني دارد، مي‌تواند با برطرف كردن نسبي ضايعه به افزايش محبوبيت اجتماعي فرد كمك كند و همين امر منجر به افزايش موفقيت‌هاي فرد و در نهايت منجر به افزايش اعتماد به نفس فرد شود.
اين كارشناس همچنين افزود: همين طور كه قبلا گفته شد، عمده‌ي كساني كه به عمل جراحي روي مي‌آورند، در حقيقت نيازي به اين عمل ندارند و به همين خاطر در اكثر كشورهاي پيشرفته، قبل از اينكه فرد تحت عمل جراحي قرار گيرد، حتما توسط يك روانشناس مورد ارزيابي روانشناختي قرار مي‌گيرد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر، ميزان عمل زيبايي، در جامعه‌ي ما به نسبت جمعيت، در بالاترين رده‌ها در دنيا قرار دارد و اين امر در بين جوانان و نوجوانان و مخصوصا بين خانم‌ها بيشتر شيوع دارد.
وي در خاتمه گفت: اگر كمبود اعتماد به نفس واقعا به خاطر مشكل پزشكي باشد و فرد با برطرف كردن اين مشكل، اعتماد به نفس خود را به دست آورد، احتمال پايين آمدن مجدد اعتماد به نفس در آينده زياد نخواهد بود. ولي اگر مشكل پزشكي خاصي وجود نداشته باشد، فرد بعد از عمل جراحي به طور موقت كمي اعتماد به نفس پيدا مي‌كند ولي احتمالا به طور وسواس‌گونه به دنبال نيازهاي بعدي در خود خواهد بود و اعتماد به نفسش مجددا كاهش خواهد يافت./ف
برچسب ها: اعتماد ، عمل ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار