رییس کمیسیون اصل نود گزارش پرونده زمین‌خواری را در حال پایان دانست که به صورت مصور تهیه شده و به زودی مقصران آن به قوه قضاییه معرفی خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  محمدعلی پورمختار درباره پرونده زمین‌خواری‌ گفت:تا کنون سه فقره پرونده در این خصوص وجود داشته و اخیرا نیز یک پرونده به آن اضافه شده و به دلیل مشابهت زیاد آنها با هم، نهایی شدن گزارش آن خیلی طول نخواهد کشید.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک تیم ویژه از کمیسیون اصل نود برای رسیدگی به این موضوع در نظر گرفته شده، افزود: کمیسیون اصل نود بررسی خود را محدود به نامه نگاری نکرد؛ بلکه بررسی میدانی داشت و گزارشات مفصلی شامل فیلم و عکس تهیه شد که در حال آماده‌شدن است.
پورمختار درباره کلیات این پرونده گفت: در دولت گذشته،‌ بخش‌هایی از دستگاه‌های دولتی مبادرت به آوردن زمین‌های زیادی به محدوده شهرها کردند و این کار بدون طی مراحل قانونی و اخذ مصوبه از مراجع عالی از جمله شورای عالی معماری و شهرسازی که مرجع چنین مسائلی هست،‌ صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه چنین کاری با همکاری برخی از اشخاص و مسئولانی که منافع داشتند صورت گرفت، تصریح کرد: متخلفان به استناد مصوبه‌ای از کمیته امور زیربنایی که مرجع پایین شورای عالی معماری و شهرسازی است، سوء استفاده‌ای انجام دادند در حالی‌که در آن مصوبه، هرگونه ساخت و ساز به اخذ مصوبه‌های بعدی و طی مراحل قانونی منوط شده بود.
رییس کمیسیون اصل نود بیان کرد: چنین تخلفی موجب تصرف اراضی در اطراف برخی شهرها و الحاق آنها به شهرها و تغییر غیرقانونی کاربری آنها شده است.
به گفته پورمختار، این پرونده با شکایت اشخاص حقیقی و وصول گزارشات مردمی مفتوح شده که پس از تکمیل پرونده، مقصران شناسیایی و به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.
وی همچنین درباره پرونده بابک زنجانی گفت: فعلا پرونده‌ای در این خصوص در کمیسیون اصل نود مفتوح نشده است ولی در صورتی که اطلاعاتی به کمیسیون برسد،‌ بررسی خواهیم کرد.
رییس کمیسیون اصل نود در پاسخ به سوالی درمورد پرونده تخلفات بیمه ایران توضیح داد: رسیدگی به این پرونده در کمیسیون اصل نود تمام شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.