رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اسلام را محدود به نماز و مسائل فردی ندانست و گفت:‌ اسلام تمام مسائل سیاسی و اجتماعی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عصر ديروز در مراسم آغاز به کار سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه بدون شناخت اسلام و عملی کردن دستورات آن انسان به سعادت نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: معارف اسلام خود به خود به ما عرضه نمی‌شود بلکه کسانی باید باشند که این معارف را بشناسند و به دیگران بشناسانند.

وی با اشاره به گسترده بودن دایره معارف اسلامی گفت: ‌همه نمی‌توانند به تمام معارف اسلامی دست پیدا کنند بلکه هر کس باید به یکی از رشته‌ها بپردازد تا بتواند حدالمقدور این معارف را بهتر و بیشتر استنباط کند و به صورت قابل فهم به دیگران عرضه کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود اسلام را محدود به نماز و مسائل فردی ندانست و گفت: دین اسلام تمام مسائل اجتماعی و سیاسی را شامل می‌شود به همین دلیل طلاب باید به غیر از درس خواندن تهذیب اخلاق و درک مسائل سیاسی و اجتماعی را داشته باشند.

مدیر حوزه‌‌های علمیه سراسر کشور نیز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: در آغاز سال تحصیلی باید مطالبی مطرح شود که تا پایان سال بتواند در تمام برنامه‌های درسی، تحقیقاتی و مطالعاتی ما نقش‌آفرین باشد.

وی با اشاره به روایاتی از امام علی (ع) که از آن به عنوان منشور طلبگی یاد کرد، ابراز داشت: به فرموده امام علی (ع) داشتن روحیه پرسشگری، پرکاری، پاک‌ بودن افعال، احترام به اساتید و کمک خواستن از خداوند متعال لازمه کار طلبگی است.

وی با بیان اینکه امروز مردم به دلیل ارتباط روحانیت با کتاب خدا و کلمات نورانی اهل بیت به ما اعتماد دارند، گفت: باید در مسیر راه طلبگی ظاهر و باطن‌مان یکی باشد، محاسبه نفس کنیم، به جبران عقب‌ماندگی‌ها بپردازیم، زمان‌شناس باشیم، ضمن اینکه در این مسیر از نصیحت دیگران ناراحت نشویم./س

برچسب ها: قم ، اسلام ، عدم ، محدودیت ، نماز ، مسائل ، فردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.