نوبخت در جمع خبرنگاران:

ساعت کار کارکنان دولت به 44 ساعت بازگشت

سخنگوي دولت از بازگشت ساعات کاري کارکنان دولت به روال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت پيش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشيه جلسه هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هيئت وزيران امروز پيشنهادهاي كميسيون‌هاي دولت را در خصوص مسائل مختلف كشور بررسي كرد.
 
وي افزود: هيئت وزيران طي مصوبه‌اي جمشيد انصاري را به عنوان استاندار زنجان و علي‌اكبر پرويزي را به عنوان استاندار خراسان شمالي منصوب كرد.   
 
سخنگوي دولت با بيان اينكه يكي از مهمترين موضوعاتي كه امروز در جلسه هيئت دولت مطرح شد بهره وري در اموال توليد از جمله نيروي كار بود، تصريح كرد: در لايحه بودجه 92 از 8 درصد رشد اقتصادي كه 2.5 درصد بايد براي افزايش بهره‌وري توليد اختصاص داده مي‌شد، اين 2.5 درصد عملا به 1.5- درصد تقليل پيدا كرد.   
 
نوبخت افزود: هم‌اكنون ما با محدوديت منابع براي سرمايه‌گذاري مواجه هستيم و انتظار مي‌رود كه به طرق مختلف بهره‌وري از نيروي انساني را حين كار افزايش دهيم ضمن اينكه ما در حال تلاش و مطالعه هستيم تا بتوانيم بهره وري را افزايش دهيم.
 
سخنگوي دولت تصريح كرد: براساس مصوبه صريحي كه در ماده 87 قانون خدمات كشوري وجود دارد، بايد ساعات كار كاركنان دولت 44 ساعت باشد اما اين موضوع عملا در بسياري از دستگاه‌ها كمتر از 44 ساعت است.
 
نوبخت در ادامه اظهارات خود با اشاره به كاهش دو ساعت زمان كاري در دولت گذشته به دليل مشكلات آلودگي هوا گفت: پس از عادي شدن وضعيت هوا و دلايل ديگر اين دو ساعت زمان كار بازنگشت و عملا تعداد ساعات كاركنان دولت كمتر از قانون ذكر شده است.

وي با بیان اینکه دولت خود را موظف می‌داند که قانون را اجرا کند و لذا باید بهره‌وری نیروی کار را مطابق قانون افزایش دهد، ادامه داد: بخشنامه‌ای را معاونت توسعه و انسانی رئیس‌جمهور به تمام دستگاه‌ها ابلاغ کرده است که این زمان‌های کم شده از کارکنان دولت دوباره بازگردند و ما دوباره به اجرای قانون بازگردیم و به هر میزانی که قانون ساعت کار را در نظر گرفته است باید اجرا شود.

سخنگوی دولت در ادامه سخنانش با اشاره به احیای سازمان مدیریت تصریح کرد: ادغام دو معاونت توسعه انسانی و برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور برای تشکیل و احیای سازمان مدیریت، جزء برنامه‌های دولت یازدهم بوده است ، مجلس هم برای نشان دادن همگرایی خود با این موضوع طرحی یک فوریتی را در مجلس مطرح کرد و به تصویب رساند و خوشبختانه کلیت این طرح به مورد تایید نمایندگان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مورد تصویب قرار گرفته و هم‌اکنون نیز در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است و همچنین پیش‌نویسی از سوی کارگروه مشترک دولت و مجلس تدوین شده که پس از تعطیلات نمایندگان اگر به تصویب برسد می‌توانیم این سازمان را هرچه زودتر ایجاد کنیم.

نوبخت در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران گفت: قطعا رئیس‌جمهور در مذاکرات آینده و همچنین وزارت خارجه که مسئول این مذاکرات است این منویات را که سخنان بسیار سنجیده است، لحاظ خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه 5 وزارتخانه‌‌ای که مسئول بررسی سلامت اداری در دولت‌اند کدام وزارتخانه‌ها را شامل می‌شوند، بيان داشت: وزارت اقتصاد، وزارت دادگستری، معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری، وزارت صنعت‌، معدن و تجارت و یک وزارتخانه دیگر نیز مسئول انجام این کار هستند و هم‌اکنون نیز کمیته مشترکی تشکیل شده است و دومین جلسه آن در حال برگزاری است، به علاوه اینکه این کارگروه گزارشی از عملکرد خود خواهد داد بنده هم به عنوان عضوی از آن کارگروه گزارشی از عملکرد آن ارائه خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران درباره معرفی معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: آقای رئیس‌جمهور در زمان مقرر معاون امور زنان و خانواده را اعلام خواهد کرد.

معاون رئیس‌‌جمهور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه آیا با توجه به تعاملات دولت و مجلس اصلاحیه بودجه 92 هفته آینده در دستور نمایندگان قرار خواهد گرفت یا خیر و دولت در این زمینه چه تمهیداتی را اندیشیده است، اظهار داشت: ما تا یک حدی که اجازه داده شده است می‌ توانیم از مکانیزم تخصیص در بودجه استفاده کنیم و با توجه به بند 2 قانون 7 بودجه دولت بیش از 10 درصد نمی‌‌تواند اعتبار به دیگر ردیف‌های بودجه اختصاص دهند.

وی افزود: انجام این مهم در بودجه قدرت تخصیص را کاهش داده است گرچه ما این قانون را انجام خواهیم داد گرچه در این مدت نمی‌توان به این سبک عمل کرد،فکر می‌کنم پس تعطیلات مجلس اصلاحیه بودجه در دستور کار نمایندگان قرار گیرد و در یک توافقی اصلاحیه بودجه را در شش ماهه دوم مبنای عمل خود قرار دهیم.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا سفر آینده خود به نیویورک از بخش خصوصی و یا اتاق بازرگانی به همراه خود به این سفر خواهد برد یا خیر، گفت: رئیس‌جمهور در مذاکرات خود نه تنها جنبه‌های سیاسی بلکه جنبه‌های اقتصادی را هم مورد توجه قرار می‌دهد و دکتر روحانی همواره در جلساتی که حضور دارد این دو موضوع را مورد نظر دارد اما در این خصوص نیز قرار است اطلاع‌رسانی ویژه‌ای انجام شود که در آن زمان اعلام خواهد شد که چه کسانی به همراه وی به نيويورک خواهند رفت.

نوبخت در پايان در مورد زمان معرفی وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز زمان دقیقی برای این کار مشخص نشده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار