يك كارشناس مسائل سياسي با بيان اينکه آمریکا با تهدید جمهوری اسلامی ایران به تشدید تحریم‌های نفتی، تلاش بر این دارد سیاست فشار در قبال ایران را بکار بندد‌، گفت: اتحاديه اروپا با تصميم به لغو تحريم‌ها نشان مي‌دهد که با برخي سياست‌هاي غرب هم‌راستا نيست و اين سياست‌ها را به ضرر خود مي‌داند.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه اروپاییان و آمریکاییان از گذشته سیاست‌های دوگانه‌ای در قبال ایران اتخاذ کرده‌اند، گفت: اتحاديه اروپا از سويي تلاش دارد که با لغو برخی تحریم‌ها روابط خود را با جمهوری اسلامی تقویت کند، لذا قدام اخیر دادگاه اتحادیه اروپا یک اقدام مثبت و رو به جلو و در جهت بهبود روابط با ايران است.

وی با بيان اينکه آمریکا با تهدید جمهوری اسلامی ایران به تشدید تحریم‌های نفتی، تلاش بر این دارد سیاست فشار در قبال ایران را بکار بندد‌، تصريح کرد: اتحاديه اروپا با تصميم به لغو تحريم‌ها نشان مي‌دهد که با برخي سياست‌هاي غرب هم‌راستا نيست و اين سياست‌ها را به ضرر خود مي‌داند.

اين كارشناس سياسي با اشاره به برنامه حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحانی براي سفر به نیویورک و رایزنی با سران برخی کشورهای اروپایی مطرح كرد: دكتر روحاني با اين سفر می‌تواند فضای جدیدی از تعاملات ایران با اتحادیه‌هاي اروپايي را فراهم کند، البته این را باید یادآور شد که تعامل ایران با آمریکا به مراتب دشوارتر از تعامل با کشورهای اروپایی است.

هاني‌زاده تاکيد کرد: تجربه نشان داده که بسیاری از تهدیدهای آمریکا در حد يك تهديد است. همچنين كه کشورهای اروپایی نگرشی براساس منافع ملی خود دارند و به هیچ عنوان زیربار تحریم‌های یکجانبه از سوی آمریکا نمی‌روند.

اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: ممکن است ایران به صورت یکطرفه از جانب آمریکا مورد تحریم قرار گیرد، اما آمریکا به هیچ عنوان نمی‌تواند جامعه جهانی را مجبور به رعایت تحریم‌ها کند، چرا که اتحادیه اروپا در قبال تحریم‌هایی که برای ایران اتخاذ کرده، آسیب‌های اقتصادی جدی را متحمل شده و حال به دنبال بهبود روابط با جمهوري اسلامي ايران است.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار