امام جمعه ایرانشهر با انتقاد از نوع نگاه به روحانیت در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی گفت: باید شأن لباس روحانیت در ساخت فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی رعایت شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام حسین طاوسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی از نوع نگاه و تصویری که در حال حاضر در فیلم‌ها از روحانیت منعکس می‌شود انتقاد کرد و گفت: لباس روحانیت نماد حضرت رسول(ص) است و فیلم‌سازان و عوامل دست‌اندرکار تهیه فیلم، سریال و نیز رسانه ملی باید قداست‌ها، حرمت‌ها و شأن این لباس مقدس را حفظ کرده و بر این مهم نظارت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در ایرانشهر خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای از عزیزان که در تهیه فیلم و سریال‌هایی که به نوعی روحانیت در آن باید نقش ایفا نماید بعضا ندانسته و با کم‌توجهی، تصویر و حرکاتی از روحانیت به افکار عمومی نشان می‌دهند که در خور و مناسب شأن و منزلت این قشر فرهیخته نیست.

امام جمعه ایرانشهر گفت: اینکه هنرمندی نقش یک روحانی را ایفا می‌کند و یا افرادی درصدد ارائه فیلم یا سریالی با موضوع روحانیت هستند اشکال ندارد و اتفاقا شایسته تشویق است و باید توجه داشته باشند که این موضوع به گونه‌ای مطرح شود که باعث ارتقای جایگاه روحانیت و حفظ شأن و ارزش این لباس مقدس باشد.

در این دیدار همچنین درباره تکمیل مصلی بزرگ نماز جمعه حضرت زهرا(س) و ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه شیعه و سنی، سیاست کلی نظام در رابطه با اهل سنت و هم‌چنین روحانیون مستقر بحث و تبادل نظر شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته رهنمودهای لازم را ارائه کردند./س


 

برچسب ها: لزوم ، حفظ ، شان ، لباس ، روحانیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.