عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در حال حاضر مشکل ریزگرد شهرستان‌های مرزی کم شده است ولی باید برای حل کامل این مشکل باید با کشورهای همسایه وارد مذاکره جدی برای یافتن راه حل شویم.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره نتایج پیگیری‌های فراکسیون محیط زیست در خصوص ریزگردها اظهار داشت: در حال حاضر سازمان محیط زیست اقدامات خاصی را برای کاهش ریزگردها در مناطق مختلف کشور انجام داده است.

وی افزود: بخش اعظم مشکل ریزگردها به کشورهای همسایه برمی گردد و باید سازمان محیط زیست از طریق وزارت امور خارجه رایزنی های لازم را با این کشورها انجام دهد تا این معضل رو به بهبود رود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: در بودجه امسال (سال 92) مبلغ خاصی برای حل مشکل ریزگردها در نظرگرفته شده و محیط زیست با استفاده از این بودجه توانسته از تکنولوژی‌های پیشرفته بهره گیرد و مسیر ریزگردها را برای ورود به کشور منحرف کند.  

وی با اشاره به ظرفیت تالاب‌ها در کاستن ریزگردها بیان کرد: بسیاری از تالاب‌ها در جذب ریزگردها موثرند باید بهبود وضعیت تالاب‌ها در دستورکار قرار گیرد هرچند که در حال حاضر نسبت به گذشته وضعیت بهتری در این خصوص داریم.

لاهوتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل ریزگرد شهرستان‌های مرزی کم شده است ولی باید برای حل کامل این مشکل با کشورهای همسایه وارد مذاکره جدی برای یافتن راه حل شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
elf
۱۵:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
بابا بگید زود تر درستش کنن.نصف مردم ایران حساسیت تابستانی و گرد و خاک نداشتند اما توی این چند سال اخیر همه دچار این بیماری شدند
آخرین اخبار