اهواز/

برداشت 200 هزار تن خرما از نخلستان‌هاي خوزستان

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال 200 هزار تن خرما از سطح نخیلات استان برداشت می‌شود كه این میزان در مقایسه با سال‌گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حلیم کوتی عنوان‌کرد: سطح زیرکشت نخیلات استان 43 هزار هکتار است که 10 هزار هکتار نخل نهال و 33 هزار هکتار نخل بارور می‌باشد.

وی دلیل افزایش تولید امسال را کاهش پدیده گرد و خاک بیان‌کرد و در این خصوص افزود: به علت نبود گرد و خاک امسال وجود آفات در نخيلات خیلی کم بوده و به تبع آن باروری بیشتر شده است.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهارکرد: از سوی دیگر بارندگی اردیبهشت‌ماه موجب شست‌وشو و آبیاری نخیلات شد که این امر تاثیر مثبتی در افزایش باروری نخیلات داشت. همچنین شرایط تلقیح نخیلات نیز به دلیل مناسب بودن درجه حرارت در بالا رفتن میزان تولید اثرگذار بود.

کوتی تصریح‌کرد: سال‌گذشته 67 هزار تن خرمای مرغوب خوزستان خریدای و به کشورهای خارجی صادر شد؛ امسال نيز خرما تا 75 هزار تن از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی بیان‌کرد: قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم خرمای درجه يك 1400 تومان است و کشاورزان از نرخ‌گذاری امسال رضایت دارند. برداشت خرما تا نیمه دوم مهرماه ادامه دارد و خرید توافقی اکنون آغاز شده و تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد./س
برچسب ها: برداشت ، خرما ، نخلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.