رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، با اعلام این خبر گفت: با پیگیریهای مستمراین سازمان و تلاشهای مرکز ملی فرش ایران، طی فرآیند کارشناسی و مطابق با قوانین بین المللی وبراساس معاهده لیسبون «فرش دستباف قم» ثبت جهانی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، یونس عالی پور تصریح کرد: این دستاورد مهم فرش دستباف قم در سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو (WIPO) مستقر در ژنو به ثبت جهانی رسید.
وی در ادامه تاکید کرد: کیفیت و نوآوری فرش دستباف قم همواره نشانگر قابلیت های فراوان آن جهت رقابت وعرض اندام در زمینه های اقتصادی، صادراتی و اشتغالزایی بوده است.
وی این رخداد ویژه را در عرصه فرش دستباف قم، را گام مهمی در اعتلای فرش قم دانست و عنوان کرد: عملا" بعد از این تاریخ، فرش دستباف قم، بعنوان یک برند مطرح جهانی است و طرح و نقشه فرش قم، سرآمد و پیشتاز بازارهای جهانی خواهد بود.
عالی پور با اشاره به سبک و اصالت فرش های ایرانی تصریح کرد: با ثبت جهانی فرش های مطرح ایران، امکان کپی برداری و سوءاستفاده برخی رقبای فرش دستباف ایران از طرح و نقش ویژه ایران از بین خواهد رفت.
وی اهتمام اتحادیه فرش دستباف و انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف استان را قابل تحسین دانست و اظهار داشت: جدیت ، پشتکار و خلاقیت دست اندر کاران فرش دستباف قم بعد از سالیان متمادی نتیجه داد و وخرسندم از اینکه آنچه در شان این هنرمندان پرتلاش بود،اتفاق افتاد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، در خاتمه با اشاره به کسب افتخار معرفی جهانی فرش قم، گفت: امیدواریم در آینده شاهد استقبال هرچه بیشتر جهانیان از سبکهای اصیل فرش قم در راستای سرافرازی وتوانمندی ایران اسلامی در عرصه های مختلف جهانی باشیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.