اهدای عضو جوان مرگ مغزی در قم

اعضا بدن یک جوان مرگ مغزی در قم به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، کارشناس مسوول واحد شناسائی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام این خبر گفت: این بیمار که در بیمارستان شهیدبهشتی قم بستری بود پس از تشخیص مرگ مغزی و اخذ رضایت خانواده جهت پیوند اعضا به تهران منتقل شد.

وی افزود: بیمار جوانی 29 ساله  به نام جلال شیخ علی محمد بود که چندی پیش به صورت عابر پیاده با یک خودروی سواری برخورد می کند و به بیمارستان شهیدبهشتی قم منتقل و به مدت 4 روز در بخش ICU این بیمارستان بستری می شود اما علی رغم اقدامات مراقبتی بیمار دچار مرگ مغزی می شود.

کارشناس مسوول واحد شناسائی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: پس از تشخیص مرگ مغزی برای این بیمار موضوع اهدا اعضا با خانواده این فرد مطرح شد و با موافقت خانواده مراحل انتقال از قم به بیمارستان شریعتی تهران جهت پیوند اعضا فراهم شد.
وی ادامه داد: با اهدا اعضای این بیمار شامل قلب، کلیه ها، کبد، پانکراس و قرنیه این جوان به بیماران نیازمند پیوند زده شد و تعداد 2 بیمار از مرگ حتمی و 6 بیمار نیازمند نیز ازمشکلات جسمانی نجات یافتند.

کارشناس مسوول واحد شناسائی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 8 بیمار مرگ مغزی از قم جهت پیوند اعضا به تهران منتقل شدند./ح
برچسب ها: مرگ مغزی ، اهداعضو ، پیوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار