عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در آستانه سال تحصیلی از مسئولان خواست تا از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها حمایت کنند تا شاهد شکوفایی فرهنگ آزاد اندیشی در دانشگاه باشیم.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سامان نیازی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری  با اشاره به غفلت دشمن از جايگاه ولايت فقيه در جنگ تحمیلی گفت: ولی فقیه در راس حکومت اسلامي است و مردم پایبند به ولایت فقیه هستند.
 
نیازی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که دانشگاه مبدا همه تحولات است، اظهارداشت: این سخن حکیمانه امام(ره) یک چراغ راه برای همه مردم خصوصا دانشجویان است.

وی با اشاره به فرهنگ حاکم بر بسیج عنوان کرد: روحیه وحدت، ایثار و رسیدن به اهداف متعالی از فرهنگ بسیجی است.

نيازي از فعالیت بسیج دانشجویی در چهار عرصه خبر داد و گفت: این تشکل در زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و خدمت رسانی فعالیت دارد و در سه سال اخیر از رشد چشگیری برخوردار است.

وي برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوعات متنوع را از مهمترین در خواست های مقام معظم رهبری دانست و تصريح کرد: بسیج دانشجویی با قدرت این موضوعات را دنبال می کند.

نیازی گفت: در سال گذشته 21 کرسی آزاد اندیشی و  30 نشست سیاسی  در دانشگاههای خراسان جنوبی برگزار شد.

عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي ادامه داد: تا پایان خرداد سال امسال نیز یک کرسی آزاد اندیشی و 21 نشست سیاسی برگزار شده است.

نیازی با اشاره به چگونگی برگزاری این جلسات گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور گروههای موافق، مخالف و کارشناسان استانی یا کشوری برگزار می شود و حداقل در هر کرسی آزاد اندیشی 200 دانشجو شرکت دارند.

نیازی موضع گیری سیاسی به موقع را وظیفه این شورا دانست و بیان کرد: این شورا بر اساس سه اصل حق، آرمانهای عالیه نظام اسلامی و خواسته های رهبری در مواقع نیاز اقدام می کند.

وی بسيج دانشجويي را پرچم دار نیروهای فعال در دانشگاه دانست و گفت: بسيج دانشجويي بزرگترين شورای تصمیم گیری و تشکل دانشجویی در دانشگاهها جهان اسلام است.

 وی با اشاره به مهمترین راهبرد شورای تبیین مواضع افزود:  مهمترین راهبرد این شورا جریان سازی فکری در دانشگاهها و تقویت کرسی‌های آزاد اندیشی است.

نیازی تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از خواسته‌ های رهبری دانست و عنوان کرد: در مهر سال 91 کمیته اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی تشکیل شد.

عضو شورای تبیین مواضع در آستانه سال تحصیلی از مسئولان دانشگاهها خواست تا از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاهها حمایت کنند تا شاهد شکوفایی فرهنگ آزاد اندیشی باشیم.

وی در ادامه به سایر اقدامات بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: فعالیتهای این تشکل تنها ماهیت سیاسی ندارد بلکه در زمینه های آموزشی، تشکیل تعاونی های مردمی جهت اشتغال زایی، اعزام هزار جهادگر به مناطق محروم خراسان جنوبی، اعزام اولین گروه امدادی به منطقه زلزله زده زهان تاکنون فعالیت داشته است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با اشاره به وظایف بسیج دانشجویی در فصل دوم آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: جذب و آموزش دانشجویان داوطلب، آشنا ساختن با فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی اسوه های انقلاب و دفاع مقدس، توسعه تحقیقات و پژ وهش های فرهنگی و علمی، حفظ رو حیه استکبار ستیزی، همکاری با مسئولان دانشگاه طبق ضوابط، برگزاری اردو ها وکلاسها از وظایف بسیج دانشجویی است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار