بیست و هفتمین ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با هدف تأمین امنیت شناورهای تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران عازم آب‌های آزاد شده بود در بندر سودان پهلو گرفت.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ایران متشکل از ناو بالگردبر "خارک" و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "سبلان" پس از یک ماه دریانوردی و طی 2600 مایل دریایی ضمن حضور در دریای سرخ به منظور ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و تحکیم روابط فی ما بین ایران و سودان در بندر "پورت" کشور سودان پهلو گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش؛ ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر رفت تا بندر سودان ضمن رهگیری بیش از 43 یگان نظامی قریب به 14 فروند کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کرده است.

گفتنی است ناوگروه‌های ارتش ایران ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس کشور در پهنه آب‌های آزاد با هدف تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مطابق قوانین بین‌المللی دریانوردی به مأموریت اعزام و علاوه بر حضور مقتدرانه در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب، اجازه کوچک‌ترین تعرض به منافع ملی کشور در دریاها را نمی‌دهند.

شایان ذکر است در مدت اقامت ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در مهم‌ترین بندر سودان ملاقات‌هایی بین مقامات نظامی سودان و فرماندهان ناوگروه نیروی دریایی ارتش انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار