معاون پژوهش دانشکده علوم اجتماعی امام حسین(علیه السلام) گفت: جشن های زیر سایه خورشید گامی موثر در سیراب کردن مردم نسبت به معارف اهل بیت(علیهم السلام) و معارف رضوی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسین رجبی دوانی با اشاره به برگزاری جشن های تخصصی مانند جشن های مردمی زیر سایه خورشید که در ابعاد گوناگون شخصیت امام هشتم شیعیان برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه هایی می تواند تشنگی جامعه را جواب بدهد و مردم جویای معارف اهل البیت(علیهم السلام) را سیراب کند.

معاون پژوهش دانشکده علوم اجتماعی امام حسین(علیه السلام) با اشاره به نقش این جشن ها در ترویج فرهنگ رضوی گفت: مردم ما تشنه شنیدن مفاهیمی از دریای بیکران معارف اهل البیت(علیهم السلام) هستند و ما باید در مناسبت های ولادت یا شهادت ائمه(علیه السلام) این معارف را به درستی منتشر و منعکس کنیم.

رجبی دوانی به تاثیر گذاری این جشن ها در تبیین سبک زندگی رضوی اشاره و بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی، برگزاری این جشن ها باید به گونه ای باشد که سبک زندگی رضوی را در میان مردم ترویج کند.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام افزود: اگر ما به درستی معارف تک تک ائمه(علیهم السلام) به خصوص هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت رضا(علیه السلام) را از ابعاد شخصیت و به ویژه سبک زندگی ایشان را در برنامه های تخصصی مطرح کنیم، به خوبی می تواند الگویی باشد برای کسانی که می خواهند از این بزرگواران درس بگیرند و آن را در زندگی خویش به کار بگیرند.

رجبی دوانی به حضور جوانان در جشن های مردمی زیر سایه خورشید نیز اشاره کرد و گفت: حضور جوانان در این جشن ها بسیار پرشور مشاهده می شود و این نشان دهنده عشق و علاقه جوانان به ساحت مقدس امام رضا(علیه السلام) است.

وی ابراز کرد: جوانان در تلاش هستند تا با شرکت در این گونه جشن ها بیشتر درباره شخصیت والا آن بزرگوار بدانند و بتوانند این آموزه ها را در زندگی خودشان کاربردی و عملیاتی کنند. /س

 

برچسب ها: فرهنگ ، معارف ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.