مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: زمینه سازی برای پذیرش نوآوری ها و اشاعه اطلاعات به آنان را باید از اهداف اصلی و مهم ترویج و اموزش قلمداد نمود.

 

علی رُخ افروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: هدف اصلی ترویج ارایه اطلاعات و فناوری های علمی به بهره برداران برای ارتقاء دانش، بینش و مهارت آنان است.

وی تصریح کرد: مولدان کشاورزی مهم ترین ارباب رجوع هرنظام آموزشی و ترویجی هستند که ترویج به عنوان یک نهاد آموزشی مکلف است به طور مستقیم وغیر مستقیم در خدمت رفع نیاز های آنان باشد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با معرفی افراد اصلی و مخاطبان دانستنی های ترویجی ترویج ادامه داد: کشاورزان با دسترسی بالا، کشاورزان با دسترسی کم، مردان، زنان، جوانان، بزرگسالان، کشاورزان فقیر، خُرده پا و ثروتمند، دامداران، کارگران کشاورز، سهم بران، خوش نشین ها، کسبه ها و پیشه وران در تقسیم بندی ارباب رجوع ترویج قرار می گیرد.

وی در پایان با بیان میزان مشارکت ارباب رجوع در رهیافت های ترویجی تاکید کرد: کارشناسان ترویجی میزان توجه برنامه ها و رهیافت های ترویجی به ارباب رجوع و میزان مشارکت ارباب رجوع در برنامه های آموزشی و ترویجی را مهم ترین بخش برنامه های ترویجی می دانند. /س

برچسب ها: ترویج ، آموزش ، پذیرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.