رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان مركزي گفت:کار نصب ضريح مطهر حضرت مسلم ابن عقیل(ع) با مشاركت این ستاد در مسجد کوفه نجف اشرف پایان رفت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، بازوند افزود: عمليات نصب اين ضريح مطهر از اواخر مردادماه جاري با مشاركت دو گروه فني و مهندسي و منبت كار ستاد عتبات عاليات استان مركزي انجام شده است .
وي اضافه كرد: اين ضريح مطهر به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا (ع) با حضور مقامات جمهوري اسلامي و عراقي رونمايي مي شود.
وي بيان كرد: مسووليت ساخت اين ضريح مطهر با راهبري ستاد بازسازي عتبات عاليات تهران از سال ۸۹ آغاز شده و كار طراحي و ساخت سازه ، محاسبات بدنه در مراحل ساخت و آماده سازي كف، اجراي فونداسيون و نصب شاسي اين ضريح مطهر توسط گروه شش نفره فني مهندسي استان مركزي به سرپرستي عباس فخاري انجام شده است.
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان مركزي خاطرنشان كرد: تزئينات منبت، خاتم كاري و معرق اين ضريح مطهر نيز توسط ۲۰ هنرمند برجسته استان مركزي به سرپرستي استاد محمدعلي نوري در سال جاري با ظرافت خاصي انجام شده و نصب تزئينات آن نيز با حضور گروه شش نفره اعزامي هنرمندان اين استان بوده است.
بازوند بيان كرد: ضريح جديد مسلم بن عقيل(ع) پس از ۹۰ سال توسط هنرمندان كشورمان و از محل نذورات و هداياي مردمي ساخته شده و بر قبر مطهر آن حضرت نصب شده است.
وي گفت: نصب اين ضريح مطهر توسط ۴۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران سازنده از استان هاي تهران، اصفهان و مركزي به مدت ۲۵ روز انجام شده است./س
برچسب ها: نصب ، ضریح ، عتبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.