يک کارشناس امور اجتماعي گفت: افزايش سن ازدواج به عوامل اقتصادي، فرهنگي و ارزش هاي معنوي بستگي دارد.

دکتر افشار در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزايش سن ازدواح گفت: طبق آمار سازمان روان شناس کشور ميانگين سن ازدواج را براي پسران 33 سال و براي دختران 28 سال دانست .بالا رفتن سن ازدواج دختران ديرتز باردار شده که اين موضوع اختلاف سن والدين و فرزندان را در پي دارد که نتيجه اي جز متوجه نشدن خواسته هاي فرزند توسط والدين در آينده است.
وي با اشاره به افزايش سن ازدواج افزود: افزايش سن ازدواج را مي توان به استفاده از کالاهاي رسانه اي و تاثيرات تکنولوژي که در اثر آن تغييرات فکر و منش مردم که سبب بالا رفتن سن ازدواج افراد است نام برد.
دکتر افشار با اشاره به عوامل افزايش سن ازدواج اظهار کرد: از عوامل افزايش سن ازدواج مي توان به مسائل اقتصادي نظير هزينه هاي بالاي شروع زندگي، اجاره خانه، مهريه هاي بالا، مسائل فرهنگي و منسوخ شدن ارزش هاي معنوي نام برد که اين زنگ خطري براي مسئولين ذيربط و خصوصا خانواده هاست که به تبع آن اين معضل مي‌تواند باعث بروز ناهنجاري هاي اجتماعي گردد.
وي با اشاره به ديگر عوامل افزايش سن ازدواج تصريح کرد: ادامه تحصيل جوانان به خصوص دختران در مقاطع بالاتر، طلاق عاطفي والدين که از چشم فرزندان دور نمي ماند و روابط بين والدين را مي‌توان ذکر کرد.
افشار در خاتمه با اشاره به عوامل موثر در کاهش سن ازدواج خاطرنشان کرد: از عوامل موثر کاهش سن ازدواج مي‌توان به راهبردهاي فرهنگي، ساده زيستي، ارزش داشتن تاهل،  همياري در هزينه هاي ازدواج و آموزش ارزش هاي اسلامي را نام برد./ف
برچسب ها: کاهش ، سن ، ازدواج ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار