مدیرعامل مجمع ملی خبرگان بخش کشاورزی کشور گفت: این اقدام سبب خودکفایی ما در عرصه تولید گندم خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 سید محمد نیک نژاد اقدام اخیر دولت مبنی بر اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی و به خصوص گندم را مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: این اقدام دولت انگیزه زیادی را در کشاورزان بوجود آورده است.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان بخش کشاورزی کشور گفت: در این شرایط کشاورزان راضی به نظر می رسند و در حال برنامه ریزی برای کشت محصولات خود هستند.

نیک نژاد ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند کنونی سطح زیر کشت گندم بالا رفته و میزان گندم تولیدی در کشور به حدی برسد که دیگر نیازی به واردات گندم به کشور نباشد.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان بخش کشاورزی کشور قیمت 1050 تومانی در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی گندم رامناسب ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته قیمت مربوط به خرید تضمینی گندم بسیار پایین بود و این مسئله سبب کاهش تولیدات گندم شد، چرا که کشاورزان ترجیح می دادند به جای کشت گندم محصولات دیگری مثل جو را که هزینه تولید گمتری دارد، بکارند.

وی با اشاره به تولید بالای گندم در سالهای 83 و 84 ابراز امیدواری کرد در شرایط فعلی نیز تولید گندم به میزان آن سالها بر می گردد که رقم های آن به هیچ وجه قابل مقایسه با تولیدات سالهای 91 و 92 نیست.

نیک نژاد گفت: پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم در سال گذشته دست دلالان را بازتر کرد و زمینه های اقدامات سودجویانه آنها را فراهم کرد.

نیک نژاد در ادامه میزان مصرف داخلی گندم در کشور را سالانهیازده میلیون و 500 هزار تن دانست و گفت: سال گذشته هفت میلیون و 500 هزار تن کسری گندم داشتیم که بایستی وارد شود./س


برچسب ها: کرمانشاه ، نرخ ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.