مدیرمنابع نهادهای کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در سطح کشور در حال حاضر شش کتابخانه مرکزی وجود دارد که علاقمندان به کتاب از این ظرفیت استفاده لازم را می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سید عارف علوی افزود: این کتابخانه‌ها در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، خوزستان، همدان و سمنان واقع شده که ما در حال تزریق جدید‌ترین کتاب‌ها به این کتابخانه‌ها هستیم.

وی عنوان کرد: نهاد این کتابخانه در خرید منابع به صورت مستمر و دایمی عمل می‌کنند و اینگونه نیست به مانند برخی از مجموعه‌ها خریدها به صورت مقطعی انجام شود.

مدیر منابع نهادهای کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: ما در قالب 27 کار گروه کتب تازه منتشر شده را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و از کل نشر کتاب‌ها بهترین‌ها انتخاب شده، سپس خریداری و در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد.

علوی ادامه داد: اگر در کشور 30 هزار عنوان کتاب به عنوان چاپ اول منتشر شود ما امکان خرید همه کتاب‌ها را به لحاظ مالی، فضای کتابخانه و امکانات و بالاتر از همه نیاز نداشتن مخاطبان به همه این کتاب‌ها نداریم و قطعاً در قالب این 27 کار گروه بهترین کتاب‌ها انتخاب شده و کار اهدای کتاب به کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در پروسه جدید امسال بعد از نمایشگاه کتاب تهران خرید کتاب آغاز شده و کار ارسال به استان‌های مختلف در دست اقدام است که بر اساس رتبه‌بندی و درجه‌بندی کتابخانه‌ها این کتاب‌های جدید ارسال می‌شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، کتابخانه ، مرکزی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.