نيروگاه "سياه بيشه – وردآورد" مهمترين نيروگاه 400 كيلو ولتي كه بهره برداري از آن تا سال93 ضروري است، چراكه افت ولتاژ تهران را جبران مي‌كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگار اقتصادي، همایون حائری  گفت: 21 پروژه با ارزش 60 میلیارد تومان افتتاح شد و عمليات اجرايي 10 پروژه باقي مانده با اعتباري بالغ بر 210 ميليارد تومان اغاز شده است.

وي بابيان اينكه تولید کابل 230 کیلوولت براي اولين بار در اين پروژه ها به صورت بومي ساخته شده است افزود: اين تكنولوژي جزو فن‌آوری‌های پیشرفته محسوب می‌شود.

حائري با اشاره به بهره برداری از پروژه "شمس‌آباد" نیز گفت: با اجرای این پروژه ،حبس توليد در پرند آزاد و ازحداکثر ظرفیت نیروگاه استفاده مي‌شود.

وي با اشاره به اینکه  اين پروژه‌ها از سال81 در حال اجرا به سر می‌برد افزود: با بهره برداري از دو پست 400 کیلوولت با ظرفیت هزار مگاوات افت ولتاژ در تهران طي  سال‌های آینده كاهش داده است.

مدیر عامل شرکت توانیرتصريح كرد: نيروگاه "سياه بيشه – وردآورد" مهمترين نيروگاه ديناميكي است و بهره برداري از آن تا سال93 ضروري است .

حائری خاطرنشان کرد: پروژه‌ها برق باید پاسخگوی پایداری محیط زیست، پایداری اقتصادی، پایداری فنی ، پایداری خدمات خوب به مردم باشد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار