جانشین اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اعلام بخش های اصلی جشنواره پژواک و محورهای آن خبر داد.

حسن عماری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به اهمیت و ضرورت تدوین و جمع آوری پژوهش ها و مطالعات محله ای در جهت نهادینه نمودن محله محوری اظهار داشت: اداره کل مطالعات فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران این جشنواره را با مشارکت نهادهای مرتبط و همکاری متخصصان، پژوهشگران و صاحب نظران حوزه پژوهش برگزار خواهد کرد.

وی پژواک را نخستین جشنواره پژوهش و آثار کاربردی محله ای ( پژواک محله ) و به معنای پژوهش و اطلاعات کاربردی محله ای دانست و افزود: پژواک بازتاب طنین و بازنمایی از پژوهش ها، آثار کاربردی، مطالعات ( پژوهش واره گروهی) و کاوش محله ای با یادآوری نهادینه نمودن مشارکت های اجتماعی و بخش مطالعات و اهمیت رویکرد مشارکت مردمی و پژوهش مداری است.

جانشین اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با عنوان بخش های اصلی جشنواره در زمینه های مقاله، آثار و ایده های پژوهشی، گزارش هم اندیشی محله ای ، ترسیم سیمای اجتماعی و فرهنگی محله ( نیم رخ محله) و نیز سند توسعه مطالعات و پژوهش های محله ای افزود: هر یک از این بخش ها در چند محور برگزار خواهد شد.

عماری تصریح کرد: محورهای جشنواره در بخش مقاله پژوهشی در زمینه پژوهش های محلی نظیر پژوهش های محلی، مبانی نظری چیستی و چرایی آن، چالش ها و مشکلات پژوهش های محله ای، راهکارها و الگوهای جلب مشارکت اثرگذاران و خانه های پژوهش و .... خواهد بود.

ضمن این که این امر در بخش آثار و گزارش های پژوهشی محله ای مشارکت ، اقتصاد، روابط و مناسبات اجتماعی، مسائل و آسیب ها، کالبد ساختار فیزیکی و نیز مناسبات مدیریت محله ای و ... را در بر می گیرد.

وی با یادآوری محورهای آموزش و توانمندسازی در زمینه های اجتماعی و فرهنگی و هنری، تولید زیرساخت های محله ای ، ورزش و اوقات فراغت در محلات و نیز مشکلات و آسیب های محله ای در بخش گزارش هم اندیشی های محله ای، سلامت و محیط زیست محله ای را از دیگر محورهای این بخش دانست و گفت: طرحنامه ها و کاربست های پژوهشی و مدیریتی از مهم ترین محورها در بخش ایده های پژوهشی محله ای است.

جانشین اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن دعوت از کلیه استادان، صاحب نظران، دانشجویان و پژوهشگران به ویژه پژوهشگران محله ای شهر تهران در ارائه مقاله و اثر پژوهشی در زمینه های یاد شده تاکید کرد: آثار ارسالی باید مبتنی بر داده های پژوهشی و میدانی در سال های 90 الی 92 بوده قبلاً در جایی منتشر نشده و باید به طور دقیق یکی از محورهای و زیر محورهای مورد نظر را پوشش دهد.

عماری ادامه داد: ارسال چکیده تا 5 مهر ماه و ارسال آثار به دبیرخانه اجرایی جشنواره مستقر در معاونت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری مناطق 22 گانه، بارگذاری در سایت مربوط به جشنوارهwww.pejvakemahale.ir   و یا ارسال دست نوشته و پرینت آثار به دبیرخانه ای اجرایی در مناطق صورت خواهد گرفت و آثار باید با فرمت doc تحت برنامه word2010-2013 فونت Bzar14 باشد.

گفتنی است علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88024836 – 88636340  تماس حاصل نمایند./ف

برچسب ها: جشنواره ، پژواک ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار