کارشناس داوری گفت: قاضی جای پیشرفت دارد و باید پیشرفت کند. تماشاچیان ما دچار نوعی بی فرهنگی شده اند. اعتراض و لحن زننده آنها از ارزش فوتبال کم می کند.

پرویز سیار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در خصوص داوری لیگ برتر سیزدهم تا به الآن گفت: اشکالاتی در برنامه ریزی لیگ برتر دیده شد. مهمترین این مسائل اهانت تماشاچیان به اشتباهات داوری و به بازیکن ها بوده است.
من برای مثال از قاضی یاد می کنم که بازیکن سابق ذوب آهن و حالا که در ترکیب تیم استقلال قرار گرفته و به ذوب آهن گل می زند، مورد اهانت قرار می گیرد. چرا تماشاچیان نباید به پیشرفت بازیکن ها فکر کنند؟ چرا به خاطر یک اشتباه کوچک داور با بدترین لفظ نارضایتی خود را به داور اعلام می کنند؟

من مخالف شکایت تماشاچیان نسبت به قاضی هستم. یک بازیکن باید به تدریج رشد کند تا به تیم ملی برسد و قاضی نمونه بازیکنی است که در حال پیشرفت است و اعتراض به حضور وی در ترکیب تیم استقلال بیهوده و غیر منطقی است. البته این رفتار تماشاچیان به فرهنگ ما بر می گردد.
من به مدت 8 سال در آلمان داوری کردم. بدترین جمله ای که تماشاچیان به داور می گویند، جمله "آقای داور تلفن کارت دارد" است و این یعنی از زمین برو بیرون. بدون هیچ توهینی داور را به بیرون زمین دعوت می کنند. حیف است ورزشی که افتخار ایرانی هاست با لحن های زننده همراهی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به علت مشغله کاری کمتر بازی لیگ را مشاهده کردم، ولی حتی در بازی هایی که دیدم یکبار سوالی که مربوط به خطای داوری باشد، در ذهنم ایجاد نشد. در هرحال داورها اشتباهاتی مرتکب می شوند. گاهی کم و گاهی زیاد. البته هرچقدر این اشتباهات کمتر باشد بهتر است و قبول دارم گاهی اشتباهات بزرگی رخ می دهد که باعث باخت تیم ها می شود. با این حال باید بدانیم تمام اشتباهات کوچک و بزرگ داوران عمدی نیست. در حال حاضر هم کمیته داوری پیشرفت خوبی داشته و روز به روز با قدرت بیشتری به کارشان ادامه می دهند./آق
برچسب ها: اعتراض ، حضور ، قاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار