رافائل کورئا، رئيس جمهور اکوادور، تحريم جهاني شرکت نفتي آمريکايي شورون را که با دولت کيتو درباره يک مورد آلودگي نفتي در آمازون اختلاف دارد، خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه، کورئا با راه اندازي مبارزه اي عليه شرکت چند مليتي شورون  اعلام کرد ابرازهايي که ما براي مبارزه با شورون استفاده خواهيم کرد، درخواست همبستگي شهروندان جهاني است تا محصولات شرکت شورون را نخرند.

رئيس جمهور اکوادور همچنين به طور نمادين دست خود را در آب هاي آلوده با نفت خام که در منطقه آمازون به حال خود رها شده است فرو برد. اکوادور مسئوليت اين آلودگي را به عهده شرکت تکساکو مي داند که در سال 2001 توسط شورون خريداري شد.

اکوادور براي اين مبارزه که نام آن را "دست آلوده شورون" گذاشته است، قصد دارد شخصيت هاي معروف جهاني مانند برندگان جايزه نوبل صلح يا ستارگان سينما و موسيقي را به منطقه دعوت کند.

شرکت آمريکايي شورون در سال 2011 توسط دادگاه سوکومبيوس به پرداخت جريمه اي نه ميليارد دلاري محکوم شد که سال بعد مبلغ جريمه در دادگاه تجديد نظر تاييد شد و بعدا به دليل اينکه شرکت آمريکايي عذرخواهي نکرده بود، مبلغ جريمه دو برابر شد.      

با وجود، اين شورون با رد اين تصميم، با اشاره به فقدان دلايل علمي و فساد يک مقام قضايي اکوادور به دادگاه هاي بين المللي مراجعه کرد. 

برچسب ها: کورئا ، اکوادور ، شورون ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار