وزير كشور با اشاره به پايان قطعي دوران اتكا به درآمدهاي نفتي بر ضرورت فرهنگ سازي براي مشاركت مؤثر مردم در تحقق درآمدهاي پايدار از طريق ايجاد صندوق‌هاي توسعه شهري تاكيد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحماني فضلي امروز سه شنبه(26شهریور) در ديدار با تعدادي از اعضاي شوراي شهر تهران در محل وزارت كشور، از اعضاي شوراي شهر خواست تا پيشنهادهاي قابل اجرا در اين عرصه را پيگيري و دنبال كنند.

رحماني فضلي ابراز اميدواري كرد: با تداوم اين نشست‌ها بستر تعامل حداكثري براي اصلاح روند اداره كلان شهرها و شهر تهران بيش از پيش فراهم شود.

وي با يادآوري انحراف تاريخي در سازوكار بودجه ريزي كشور، مسائل و مشكلات جاري در شهرهاي بزرگ و معضلات حاشيه اي اين شهرها را ميراث و نتيجه طبيعي چرخه باطل برنامه و بودجه ريزي بر اساس جمعيت و فعاليت دانست و بر تلاش وزارت كشور براي ايفاي نقش مؤثر در شكست اين روند تأكيد كرد.

وزير كشور با تأكيد بر ضرورت استقرار يك نگاه ملي در بررسي مسائل شهر تهران و كلان شهرهاي ديگر، ضرورت تدوين مؤلفه‌هاي عميق نگري، آينده نگري و عدالت محوري در برنامه ريزي كلان براي ارتقاء شهر تهران را خواستار شد.

رحماني فضلي ضمن استقبال از اين ديدار پيشنهاد كرد تا كارگروه كارشناسي براي احصاء محورهاي ارتقاء تعامل بين وزارت كشور، شوراهاي اسلامي و شهرداري‌ها تشكيل شود و در يك دوره زماني محدود مباحث مورد توافق طرفين براي اجرا و عملياتي شدن را در دستور كار قرار دهد.

وي تشكيل يك كميته هماهنگي با محوريت استانداري تهران براي پيگيري مسائل جاري و موضوعات فوري موجود را به عنوان راهكار كوتاه مدت اثر بخشي تعاملات مطرح كرد و از اعضاي شوراي شهر خواست با پيگيري اين پيشنهادات مسير كارآمدي هرچه بيشتر اين تعاملات را دنبال كنند.

در ادامه هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور نيز در اين نشست حضور داشت.

براساس این خبر به نقل از روابط عمومي وزارت كشور؛ احمدمسجد جامعي رئيس شوراي شهر تهران و جمعي از اعضاي اين شورا در ديدار با وزير كشور درباره مسائل و مشكلات كلان شهر تهران گفت و گو و تبادل نظر كردند.

اعضاي شوراي شهر با اشاره به نقش وزارت كشور به عنوان تنها رابط رسمي بين شوراها و دولت بر ضرورت ايفاي نقش حداكثري وزارت كشور براي اصلاح و ارتقاء تعامل بين دولت، شوراها و شهرداري‌ها تأكيد كردند.

كمبود اعتبارات شهرداري‌ها به عنوان اصلي ترين مسأله شهرداري‌ها، تحقق به موقع و بدون تأخير منابع درآمدي كه به موجب قانون براي شهرداري‌ها پيش بيني شده، اجراي قانون مديريت يكپارچه شهري، احياي نقش وزارت كشور در طرح جامع شهر تهران در خصوص اصلاح تقسيمات كشوري، تحقق سهم قانوني در تأمين هزينه‌هاي حفظ و توسعه حمل و نقل عمومي در تهران و كلان شهرها، از جمله موارد مطرح شده در اين ديدار بود.

در ادامه همكاري مشترك و مؤثر در حوزه كنترل آسيب‌هاي اجتماعي در تهران و ساير كلان شهرها، احياي شوراياري‌ها، ارتقاء هماهنگي‌ها و آمادگي‌هاي مشترك براي كنترل آلودگي هوا و مقابله با پديده وارونگي در تهران و پيگيري موضوع احياي بافت‌هاي فرسوده و موضوعات فرهنگي از جمله موارد ديگر مطرح شده در اين جلسه بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، شهر ، وزیر ، کشور ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار