عضو هیأت هماهنگی ملی در سوریه با تاکید بر وجود جنگ داخلی در سوریه، از فعالیت سازمان های اطلاعاتی بین المللی و منطقه ای در سوریه سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ " صفوان عکاش" در گفتگویی با این شبکه از دمشق درباره اظهارات دو تن از محققان بین المللی درباره ارتکاب بیشتر جنایات در سوریه به دست افراد مسلح خارجی گفت: به نظر من شهادت این افراد تاثیر مهمی بر مسئله استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه دارد. باید تعارف را کنار بگذاریم و از به کار بردن اصطلاحات غیرواقعی دست برداریم. سوریه اکنون درگیر جنگ داخلی واقعی شده است و در جریان جنگ داخلی نیز همه طرف ها مرتکب جنایات هولناکی می شوند و هیچ عامل بازدارنده ای هم جلودار آنها نیست.

وی افزود: همه می دانند که هر جنگی دارای قوانینی در خصوص وسایل مورد استفاده و شیوه تعامل با اسرا و... است اما جنگ داخلی هیچ قاعده و قانونی ندارد در نتیجه راه برای ارضای غرائز غیرانسانی باز است.

وی ادامه داد: همه باید توجه خود را بر جنایت استفاده از سلاح های شیمیایی در غوطه شرقی متمرکز و بر ضرورت مجازات جنایت کاران از طریق دادگاه بین المللی تاکید کنیم. ما با هرگونه دخالت نظامی خارجی علیه کشورمان مخالفیم ولی به هر حال جنایتکاران باید مجازات شوند.

"عکاش" در ادامه سخنان خود درباره سخنان امروز سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در آن اعلام کرد منابع اطلاعاتی آمریکا سلاح های شیمیایی را به سوریه منتقل کرده اند گفت: به نظر من حتی شیاطین هم نمی توانند کارهایی را انجام دهند که سازمان های اطلاعاتی بین المللی، منطقه ای و محلی در سوریه انجام می دهند. همه به شیوه های مختلف در سوریه دخالت می کنند. به نظر من احتمال این که سازمان های اطلاعاتی از رژیم صهیونیستی گرفته تا آمریکا و کشورهای عربی مرتکب هرگونه اقدام جنایتکارانه در سوریه شوند وجود دارد ولی ما دقیقا از اقداماتی که انجام می دهند اطلاع نداریم زیرا همه این کارها به صورت مخفیانه انجام می شود.

وی در ادامه درباره توافق درباره برگزاری کنفرانس ژنو2 و این که آیا توافقی که لاوروف از آن سخن گفت توافقی بین المللی است و در مسیر اجرا قرار دارد گفت: باید تاکید کنم طرح پیشنهادی روسیه در اصل پیشنهادی چهار ماده ای بود که هیأت هماهنگی ملی سوریه تقدیم رهبران مصر و روسیه و عراق کرد. در این چهار ماده تلاش های مقدماتی برای آغاز حل بحران سوریه در نظر گرفته شده است. مسئله سلاح های شیمیایی یکی از این مواد بود و مواد دیگر به برگزاری فوری نشست ژنو2 و برقراری آتش بس و تشکیل دولت انتقالی موقت با اختیارات کامل مربوط می شود. هیأت هماهنگی ملی سوریه به این روند به عنوان یک مجموعه کامل می نگرد که همه آن با یکدیگر در ارتباط است و جدا از هم نیستند زیرا جدا کردن این مواد از یکدیگر به هیچ راه حلی منجر نخواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار