يكي از متداول‌ترين توصيه‌ها براي پيشگيري از چاقي مصرف نكردن ترشي‌جات است اما مواد غذايي ترش خواص بسياري نيز براي برخي از افراد دارد.

احمد ساعدي متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، گفت: انواع و اقسام ترشي جات با تركيب مواد مختلف ساخته مي‌شوند كه همگي غذا خوردن را دلپذيرتر از آن چه كه هست مي كند .  در ترشي، طعم‌هاي مختلفي همچون: كلم، هويج، شلغم، فلفل، سير، سيب‌زميني و بسياري از سبزي‌هاي ديگر وجود دارد.

وي افزود: مصرف ترشي باعث افزايش اشتها مي‌شود كه در نهايت چاقي را به دنبال دارد.

وي در ادامه گفت: زماني كه حجم زيادي از غذا كه حاوي نشاسته، قند و چربي است  وارد بدن مي‌شود و بدن  را به مرور زمان چاق مي‌كند كه چاقي راه را براي ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي هموار مي‌سازد.

وي اذعان داشت: سنگيني بعد از پرخوري و ناراحتي‌هاي معده كه ايجاد مي‌شود اگر ادامه‌دار شود در طولاني‌مدت به بيماري مزمن نيز تبديل مي‌گردد.

وي گفت: ترشيجات به طول كل مضر نيست چرا كه از انواع ميوه‌ها و سبزيجات تشكيل شده است كه علاوه بر خواص فوق‌العاده ميوه و سبزي حاوي فيبر نيز هستند.

وي خاطر نشان كرد: فيبرها از منابع غذايي بسيار مفيد هستند كه عمل سوخت و ساز بدن را بهتر كرده و منافع زيادي متوجه سلامتي فرد است.

وي به افراد توصيه كرد: ترشي را در ظروف پلاستيكي نگه ندارد و در شيشه‌هاي شفاف قرار دهند چرا كه ظروف پلاستيكي از موادي تشكيل شده است كه زمانيكه در معرض حرارت قرار مي‌گيرد تجزيه مي‌شود كه بسيار سرطان‌زا هستند./ع2

برچسب ها: ترشی ، چاقی ، سبزیجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار