سفير مالزي در ايران گفت: اولويت نخست مالزي تامين نياز واردات كالاهاي بخش كشاورزي از جمهوري اسلامي ايران است.

محمدصديق بن كترگاني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهاركرد: تا حدود چهار سال قبل مشكلاتي در زمينه صادرات كالا از ايران و يا بازپرداخت قيمتي محصولات به مالزي وجود داشت كه هم اينك رفع و برطرف شده است.

وي گفت: همه ساله نمايشگاه بزرگي در كشور مالزي برگزار مي شود كه تجار و بازرگانان از اقصي نقاط جهان براي ارائه، عرضه و معرفي محصولات خود به اين كشور سفر مي كنند.

بن كترگاني با اشاره به كيفيت بالاي محصولات كشاورزي منطقه دماوند بخصوص سيب درختي و هلو انجيري، تصريح كرد: قطعاً حضور در اين نمايشگاه منافع زيادي براي هر دو طرف ايراني و مالايي و صادركنندگان و واردكنندگان اين كشورها خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون عمده محصولات كشاورزي مناطق سردسيري از چين و يا استراليا وارد مالزي مي شوند كه كيفيت و بازارپسندي خوبي ندارند.

سفير مالزي در ايران افزود: با بازديد به عمل آمده قطعاً از اين پس اولويت نخست اين كشور واردات محصولات درجه يك و باكيفيت كشاورزي از ايران خواهد بود.

اين گزارش حاكي است؛ سفير مالزي گروه هفت نفره سفيران صلح مالزي شامل چهار موتورسوار، مدير گروه و يك نيروي پشتيباني كه سفر خود را از سه ماه پيش با بدرقه نجيب رزاق نخست وزير مالزي آغاز كردند و جمهوري اسلامي ايران يازدهمين مقصد اين گروه است، را نيز به عنوان سفيران مالزي با خود در اين سفر همراه كرده بود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.