وزير دفاع سابق آمريکا با دفاع از سياست هاي اوباما درباره سوريه، گفت رئيس جمهور بايد در اجراي سياست هاي خود حتي به رغم مخالفت هاي مردمي يا مخالفت هاي جامعه بين المللي، مصمم باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني بلومبرگ، "لئون پانتا" وزير دفاع سابق آمريکا درباره پيشنهاد روسيه درباره سوريه و مفهومي که اين اقدامات روسيه براي آمريکا دارد، گفت ما بايد بسيار هشيارانه در اين عرصه وارد شويم. آنچه در اين ميان اهميت دارد، عمل است نه حرف. روسيه تلاش مي کند ديپلماسي خود را به رخ بکشد اما بايد به انتظار نتيجه نشست.

وي افزود رئيس جمهور آمريکا بايد قاطع و مصمم باشد. در اين ميان روس ها و سوري ها پيشنهادي داده اند که بايد بررسي شود و ما بايد ببينيم که آنها چقدر در اين پيشنهاد خود جدي هستند. اما آمريکا نبايد در اين مرحله تعلل کند. 

پانتا گفت در سي ماه گذشته ما همواره خواهان همکاري روس ها بوديم اما به نتيجه نرسيديم تا اينکه تهديد حمله نظامي آمريکا جدي شد. 

وزير خارجه سابق آمريکا گفت البته اين نگراني وجود دارد که انگيزه روس ها و سوري ها تکرار تاکتيک به تاخير انداختن اقدامات آمريکا باشد از اين رو چارچوب زماني تعيين شده است تا از تکرار نسخه ديگري از اين تاکتيک جلوگيري شود. هدف روس ها همواره ايجاد فرصت بيشتر براي اسد  بوده است.

وي درباره احتمال شکست اين پيشنهاد و بازگشت اوباما نزد کنگره و اينکه چنانچه کنگره مجوز جنگ ندهد، گفت اوباما فرمانده کل قوا است و در صورتي که کنگره نگراني هاي او را درباره به خطر افتادن منافع ملي آمريکا درک نکند، او مي تواند بدون همراهي کنگره کاري را که درست مي داند حتي اگر مردم پسند يا سياسي نباشد، انجام دهد. 

پانتا درباره خصوصيت جنگ گريزي اوباما و نگراني هايي که درباره دوران پس از اسد وجود دارد، گفت البته او فردي است که تمايلي به جنگ ندارد اما در عين حال فردي است که همه جوانب را به دقت ارزيابي مي کند و در تصميم گيري خود مصمم است.

وي درباره عبارت "حمله محدود" گفت اين عبارت از جنبه نظامي به معناي داشتن اهداف مشخص در حمله است و اين حمله تا زماني که اين اهداف محقق شوند، ادامه مي يابد.  در عين حال حمله محدود بايد بخشي از يک راهبرد جامع باشد.

  • پانتا در پايان گفت آمريکا دو راه پيش رو دارد يا بر مبناي مسئوليت ها و آرمان هاي خود حرکت کند يا کشوري باشد که مسير افول را بپيمايد و اين مسير در صورتي است که به جاي داشتن رهبري قاطع، اجازه دهيم بحران ما را رهبري کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار