مديريت سهام در بانکها بايد با قانون و برنامه ريزي دقيقتري صورت گيرد، بطوريکه بانکها به عنوان يک بنگاه اقتصادي بتوانند به وظيفه ي خود عمل کنند.

پرويز فاتح کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه در بخش بانکي مشکل عمده اي که وجود دارد عدم تلقي شدن بانکها به عنوان بنگاه اقتصادي است، گفت: بايد تغييراتي در بانکها به عنوان بنگاه اقتصادي ايجاد شود تا جهت بهينه کارايي به صورت اقتصادي تسهيلات به سپرده گذار داده شود.

فاتح تصريح کرد: مديريت سهام ها بايد با يک بازنگري و ساختار جديد با قانون و برنامه ريزي دقيقتري صورت گيرد تا تورم تاثير چنداني بر آن نگذارد.

وي افزود: در حال حاضر تاخير ارز مرجع باعث شده است که اکثر بانکها افزايش نرخ دهند و اين رشدي که اخيرا شاهد آن هستيم، باعث مشکلات زيادي شده است.

وي در ادامه گفت:بازار پول مي تواند در عرصه ي توسعه ي بازار بورس کمک بسزايي داشته باشد.

فاتح افزود: نقش بازار سرمايه يا بازار پول که در بخش بانکي هم قرار دارد روز به روز توسعه پيدا کرده و به وسيله ي ابزار پيشرفته اي که عرضه مي شود گسترش مي يابد.

وي در پايان افزود: دولت مي تواند در مسير بسته سياسي بانک مرکزي يک مقدار سياستهاي منطقي تري را پياده کرده و به بانکها به ديد بنگاه اقتصادي نگاه کنند تا در اقتصاد کشور پيشرفت چشمگيري بتوان داشت.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار