اسحاق صلاحي گفت :‌ مجموع نسخ خطي ما حدود 340 هزار کتاب است اما کشوري مانند هندوستان5 برابر ما نسخ خطي دارد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اسحاق صلاحي در همايش نکوداشت استاد عبدالحسين حائري افزود:‌نسل بعدي متوجه مي شود که استاد حائري چه اقداماتي در زمينه نسخ خطي و کتاب شناسي انجام داده است .

وي گفت :‌متاسفانه نسخ خطي برخي کتاب هاي ابن سينا ،‌کليات سعدي و مثنوي معنوي خارج ايران است و در اختيار ما قرار نمي دهند و اگر تلاش و مجاهدت افرادي چون استاد حائري نبود همين نسخه هاي خطي موجود را هم نداشتيم .

صلاحي افزود : ‌در چنين شرايطي بايد همه متون مان را به جهان معرفي و از محتواي ان تصويربرداري کنيم که در اين زمينه تايپ مجدد و اقدامات نرم افزاري هم کارگشاست .

رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي در بخش ديگري از سخنانش اطلاعات کتابداران را درباره مباحثي چون کتاب شناسي و نسخه شناسي کم دانست و گفت :‌ به همين دليل رشته کتاب شناسي در دانشگاه ها ايجاد شده است .

محمد رجبي رئيس کتابخانه ، موزه و مرکز اسناد مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش گفت : پاسداشت استاد حائري به اين جهت است که اگر کسي مانند وي نبود و فداکاري نمي کرد قدر و اعتبار بسياري از ماخذهاي  ما شناخته نمي شد .

وي افزود:‌ استاد حائري بيشتر در خصوص نسخه هاي خطي و کتاب شناسي فعاليت کرده است .

کاظم جلالي رئيس مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي هم در اين همايش قدرداني از مفاخر کشور را نوعي الگو دهي به نسل هاي کنوني خواند .

وي گفت ‌:مجلس هم در امر قانونگذاري نيازمند بهره گيري از دستاوردهاي علمي چنين بزرگاني است .

حجت الاسلام سيد محمود دعايي مدير مسوول روزنامه اطلاعات هم در اين همايش با اشاره به چند خاطره ،‌شخصيت علمي و مذهبي استاد حائري را ستود ./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار