با توجه به اينكه بلوغ زودرس مي تواند با عوارض و مشكلاتي همراه بوده و حتي سرعت رشد انسان را كاهش دهد، به همين دليل تشخيص و درمان به موقع ان بسيار ضروري است.

پيمان عزيز محمدي فوق تخصص غدد متابوليسم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مشكلات مربوط به بلوغ از جمله مهمترين مشكلات و اختلالات مهم و شايع در بين كودكان و نوجوانان است كه متاسفانه كمتر مورد توجه قرار مي گيرد.

وي با بيان اينكه هم بلوغ زودرس و هم بلوغ دير رس مي تواند اثرات منفي بر جسم و روان انسان داشته باشد تصريح كرد: افرادي كه دچار بلوغ زودرس مي شوند رشد آنها زودتر از موعد متوقف مي شود كه اين موضوع طول قد آنها را نيز از حد معمول كوتاه تر مي كند.

عزيز محمدي با اشاره به اينكه موضوع بلوغ زودرس و حتي بلوغ دير رس بايد جدي گرفته شود تا كيد كرد: در واقع با توجه به اينكه بلوغ زودرس مي تواند با عوارض و مشكلاتي همراه بوده و حتي سرعت رشد انسان را كاهش دهد به همين دليل تشخيص و درمان به موقع آن بسيار ضروري است.

وي يادآور شد: در صورتي كه اختلالات بلوغ به ويژه بلوغ زودرس به موقع تشخيص داده شود امكان درمان اين نوع اختلالات از جمله به وسيله درمان هاي دارويي تا حد زيادي امكان پذير خواهد بود./ع2
برچسب ها: درمان ، دارو ، روان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار