مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران هشدار داد: مسئولان باید جلوی برداشت زودهنگام کیوی در مازندران را بگیرند.

شعبانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با بیان اینکه سطح زیر کشت باغ های کیوی استان 6 هزار هکتار است گفت : پیش بینی می شود بیش از 100 هزار تن کیوی در مازندران برداشت شود.

به گفته وی : امسال تولیدات کیوی تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته و تنها از نظر سایز تغییر کرده و درشت تر شده است.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران گفت : برداشت کیوی در استان از اوایل شهریور ماه امسال آغاز شد در حالی که برداشت این محصول باید از 15 آبان ماه آغاز می شد.

شعبانی با بیان اینکه برداشت زودهنگام محصولات باغی منجر به خسارات جبران ناپذیری می شود افزود: متاسفانه برداشت کیوی در مازندران آغاز شد و همچنین صادرات آن نیز صورت می گیرد که سبب خسارات فراوانی برای باغداران خواهد شد.

به گفته وی میوه ای که نارس باشد مشتریان خود را از دست می دهد

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: کشور ترکیه مشتاق خرید کیوی ما است که برداشت زودهنگام این محصول سبب شده در بازار جهانی کیوی ایران به عنوان محصول بی کیفیت شناخته شود

شعبانی زمان به موقع برداشت کیوی در استان را ا 45 روز آینده اعلام کردو افزود:اعتقاد برخی بر این است که زمان برداشت را طولانی تر کرده تا به مرور زمان محصول وارد بازار شده و تجمع بار در محدوده زمانی نداشته باشیم در حالی که این تفکر اشتباهی است و زمان برداشت باید به موقع انجام شود./س


برچسب ها: جلوگیری ، زود ، کیوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.