نماينده دائم سوريه در ژنو تأکيد کرد کميته بين المللي تحقيق در سوريه به مبالغه و گمراه سازي و اتکا کردن به اظهارات افراد غير موثق ساکن در کشورهاي همسايه سوريه که در ارتباط با قضاياي کيفري تحت تعقيب هستند ، ادامه مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ فيصل حموي افزود اين کميته همچنين به استناد خود به اطلاعاتي که منابع ضد سوري منتشر مي کنند ادامه مي دهد و همين باعث شده است گزارشهاي کميته بين المللي تحقيق در خصوص سوريه به معناي پيامهاي حمايت از افراط گرايان تکفيري باشد.

فيصل افزود « ما از ابتداي کار اين کميته ، توصيه کرده ايم در اين مسير قرار نگيرد بلکه حقيقت و واقعگرايي را در پيش گيرد و بيش از 250 نامه و سند به اين کميته و دفتر کميسر عالي داده‌ايم که نادرستي ادعاهاي طرفهاي شرکت کننده در ريختن خون مردم سوريه را ثابت مي کند اما اين کميته به بي‌اعتنايي‌اش ادامه داده و به سياسي کاري و مبالغه ادامه دارد».

حموي تصريح کرد : اين کميته به وجود حاميان خارجي گروههاي مسلح و حمايتهاي مالي و تسليحاتي از آنها اذعان کرده است اما شجاعت کافي را ندارد و از امانت داري کافي نيز برخوردار نيست تا به صراحت به آنها و در صدر آنان به آمريکا و دست نشانده هايش در منطقه يعني قطر و عربستان و ترکيه اشاره کند.

حموي گفت اين کميته بار ديگر بر تأثيرات منفي تحريمهاي ظالمانه بر ملت سوريه بي اعتنايي کرده است.

وي افزود کميته بين المللي تحقيق در سوريهدر توصيه هايش که بيشتر آنها نيز خارج از اختياراتش است به اصل حق کشورها در حمايت از ملتهايشان بي اعتنايي کرده و از قتل عامها و  جنايات عناصر القاعده و تکفيريهاي ديگر در مناطقي که حمله مي کنند بي خبر است .
برچسب ها: سوریه ، کمیته ، تحقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار