خط لوله هشت اینچ انتقال میعانات گازی از پالایشگاه گاز فراشبند به پالایشگاه شیراز، روز چهارشنبه 27 شهریور ماه افتتاح می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، طرح ساخت خط لوله هشت اینچ انتقال میعانات گازی از پالایشگاه گاز فراشبند به پالایشگاه شیراز با ظرفیت 10 هزار بشکه و با هدف انتقال بخشی از خوراک پالایشگاه شیراز ، حذف انتقال میعانات گازی توسط تانکر و در نتیجه کاهش خطرات جانی و زیست محیطی و کاهش هزینه انتقال اجرا شده است.

مطالعات اولیه و طراحی بنیادی این طرح در مهر ماه سال 85 خاتمه یافت و عملیات اجرایی آن به صورت EPC در فروردین ماه سال 86 شروع شد که در صبح فردا به بهره برداری می رسد.

طول خط لوله انتقال میعانات گازی از پالایشگاه گاز فراشبند به پالایشگاه شیراز ، 233 کیلومتر است و در زمان انجام طرح دو میلیون و 700هزار متر مکعب عملیات خاکی ، 13 هزار متر مکعب عملیات بتن ریزی و 275 کیلومتر کابل کشی (با احتساب کابل فیبر نوری) انجام شد.

ساخت تلمبه خانه دالان، ساخت پایانه شیراز، ساخت ساختمان اتاق کنترل، ساخت تأسیسات جنبی داخل پالایشگاه شیراز و ساخت خط انتقال دو مداره 20 کیلو ولت به طول تقریبی 25 کیلومتر از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح است.

میزان سرمایه گذاری در این طرح مبلغ 810 میلیارد ریال است.

از ویژگی های بارز این طرح، عبور خط لوله از رشته کوه زاگرس و مسیرهای صعب العبور و حفظ الزامات زیست محیطی است.

طرح خط لوله انتقال میعانات گازی از پالایشگاه فراشبند به شیراز از طرحهای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران است. این شرکت عهده دار اجرای کلیه طرح های زیربنایی در بخش پایین دستی صنعت نفت اعم از پالایشی، ذخیره سازی و انتقال و توزیع نفت خام و فرآورده های نفتی در سراسر کشور است./س

برچسب ها: انتقال ، فراشبند ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.