غار شگفت‌انگیز و اعجاب‌آور نخجیر در شهرستان دلیجان استان مرکزی با بیش از 70 میلیون سال قدمت جزو عجایب خلقت الهی است که در سال 68 هجری شمسی شناسایی و کشف شد و در سال 81 به ‌عنوان اثر ملی به ثبت رسید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حفظ، حراست و نگهداری از اماکن عمومی، بناهای باستانی، آثار تاریخی، اسلامی و ... که هویت ایرانی اسلامی این سرزمین غنی از هنر و فرهنگ را در دل خود دارد و متعلق به همه دوران‌های این کشور می‌شود و نه جزو تعلقات قدیم است و نه فقط در عصر کنونی؛ بلکه این مواریث متعلق به آیندگان نیز هست و باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

نگهداری و حفظ و پاسداری از میراث کشور تنها به عهده فرد، گروه، دستگاه و نهاد خاصی نیست و همه در حفظ و نگهداریاین اموال عمومی سهیم و شریک هستند و باید همان طور که گروه غارنوردی نقش جهان اصفهان خودش را موظف به پاکیزه کردن مجموعه غار نخجیر می‌دانند، ما نیز در حفظ، نگهداری و پاسداری از میراث به جا مانده از گذشتگان و منابع کشور مسئول بدانیم.

سرپرست گروه غارنوردی نقش جهان اصفهان بر لزوم حفظ پاکیزگی مجموعه غار نخجیر توسط بازدید‌کنندگان تاکید کرد.

بهروز محمدی در حاشیه پاک‌سازی غار نخجیر شهرستان دلیجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: غار نخجیر یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین غارهای ایران است که به دلیل تنوع غار نهشته‌ها که 95 درصد کل غار را در برگرفته‌اند، از جلوه بی‌نظیری برخوردار است.

وی تصریح کرد: این غار یکی از غارهای نمونه و کم نظیر ایران است که همه باید در حفظ و حراست از این طبیعت خدادادی خود را مسئول بدانند./س

برچسب ها: نخجیر ، غار ، شکفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.