رفع بیش از 70 درصدی تنگی عروق قلبی با درمان ویژه

دبیر انجمن آترواسکروز ایران با بیان اینکه آنژیوگرافی یک روش تشخیصي است و جنبه درمان ندارد، گفت: اگر رگ قلب حدود 70 درصد تنگی داشته باشد، با روشی به نام بالن زدن، می توان آن را برطرف کرد.

 دکتر مسعود اسلامی، دبیر انجمن آترواسکروز ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: امسال برای نخستین بار در پانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق، بررسی پروتکل های درمانی مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: در این کنگره دانشمندانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و هلند نیز حضور داشتند.

 دبیر انجمن علمی آترواسکلروز ایران در ادامه گفت: 20 امتیاز باز آموزی برای متخصصان و 15 امتیاز بازآموزی برای پرستاران، جهت شرکت در این کنگره در نظر گرفته شده است.

وی یاد آور شد:در این کنگره چهار روزه بیش از دو هزار متخصص و جراح قلب، متخصص بیهوشی، متخصص اورژانس، پرستاری قلب حضور دارند.

آنژيوگرافي یک روش تشخیصی است نه درمانی!
 اسلامی در خصوص درمان های گرفتگی قلبی عنوان کرد: آنژیوگرافی یک روش تشخیص است و هیچ گونه نقص درمانی ندارد و همچنین اگر تنگی رگ قلب بیش از 70 درصد باشد و گرفتگی در جای خاصی باشد می تواند آن را با بالن زدن برطرف کرد و در تمام مواردی هم که برای بالن زده می شود استنت هم کار گذاشته می شود و در واقع استنت ها همانند یک داربست در جدار رگ عمل می کند که اجازه بسته شدن رگ ها را نمی دهد.

 افزایش 2 تا 3 درصدی قیمت استنت های قلبی
 دکتر اسلامی افزود: اکنون قیمت استنت های قلبی به 2 تا 3  برابر افزایش پیدا کرده و با وجود آنکه مشکلی برای تامین استنت های قلبی در داخل کشور وجود ندارد اما در زمینه تامین برخی داروهای حیاتی قلب با مشکل اساسی روبرو هستیم.

دکتر اسلامی در پایان به نقش آلودگی هوا بر روی سیستم قلبی و عروقی افراد اشاره کرد: ضررات موجود در هوا به ویژه ضرات ریز2.5 میکرون باعث بروز مشکلات قلبی از جمله نامنظمی های ضربان قلب می شود./ح
برچسب ها: قلب ، آنژیوگرافی ، استنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار