امام رضا(ع) الگويي بي بديل در تمامي ابعاد به شمار مي رود كه الگو قرار دادن ايشان نتايج تاثير گذاري در زندگي افراد دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان استاد حوزه و دانشگاه در جشن ميلاد با سعادت امام رضا(ع) در حسينيه اعظم زنجان گفت: محبت به خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بايد همراه با اخلاص كامل و به دور از ريا باشد.

حجت‌الاسلام ماندگاري افزود: اطاعت از اهل‌بيت (ع) بايد با تمام وجود و از سر اطاعت و تسليم به دور از شك و دو دلي انجام شود و از روی یقین باشد.

وی ادامه داد: محبت، معرفت، اطاعت و تسليم و مجاهدت چهار ستون مستحكم قلعه توحيد را شامل مي شود كه تحقق آن افراد را از ابتلا به بسيار از آسيب ها و معضلات متعدد اجتماعي ايمن مي‌كند.

اين كارشناس برجسته مذهبي كشور با بیان اینکه شيوه زندگي ائمه اطهار (ع) بايد بيش از پيش در جامعه به ويژه براي نسل جوان تبيين شود تصریح کرد:ترويج، گسترش و نهادينه شدن فرهنگ معارف الهي اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در گرو سرمايه گذاري بهينه در جامعه است.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: بسياري از عذاب‌هاي كنوني بوجود آمده در زندگي دنيوي انسانها به دليل فاصله گرفتن از سيره و عمل به فرامين ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) نيز الگويي بي بديل در تمامي ابعاد به شمار مي رود كه الگو قرار دادن ايشان نتايج تاثير گذاري در زندگي افراد دارد،ادامه داد: متاسفانه بسياري از معضلات جامعه به دليل عمل نكردن به فرامين و گفته هاي ائمه اطهار(ع) است كه اين موضوع به نوبه خود فرصتي مناسبي را براي جايگزيني فتنه ها و انجام گناهان گوناگون فراهم كرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: همه آحاد جامعه باید تلاش کنند در راستای تحقق جامعه ای در چارچوب ارزش ها و آرمانهای انقلاب و تعمیق و توسعه این ارزشها گام بردارند./س

برچسب ها: امام ، رضا ، الگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.