در پي حادثه تيراندازي در واشنگتن شماري از نمايندگان هوادار تشديد مقررات مربوط به فروش سلاح گرم در پارلمان آمريکا از اين حادثه ابراز تاسف کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه  ، اکثريت نمايندگان پارلمان آمريکا اظهارات خود را به پيام تسليت و ابراز همدردي با بازماندگان اين حادثه محدود کردند.
دراين حادثه 13 نفر از جمله عامل تيراندازي در ساختمان نيروي دريايي آمريکا کشته شدند.
اما بيشتر هواداران مقابله با کاربرد سلاح گرم در آمريکا به نوعي به کوتاهي کنگره آمريکا درباره پرونده خشونت با سلاح گرم واکنش نشان دادند که بيشتر جنبه سياسي داشت.
دايان فاينستاين نماينده ايالت کاليفرنيا در مجلس سناي آمريکا که پيشنهاد تصويب قانون مبارزه با سلاحهاي نيمه خودکار را امسال مطرح کرد روز گذشته گفت کنگره آمريکا بايد از طفره رفتن از مسئوليتهاي خود دست بردارد و مذاکره اي عميق را درباره خشونت ناشي از سلاح گرم در اين کشور پيگيري نمايد.
در پي کشتار 20 کودک و شش بزرگسال در مدرسه سندي هوک در نيوتاون ايالت کانتيکات در دسامبر 2012 باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا و متحدان دموکرات وي کمپيني با هدف ممنوعيت ساخت و فروش  سلاحهاي نيمه خودکار و تشديد مقررات درباره سلاحهاي گرم راه اندازي کردند.
اما مخالفت جمهوريخواهان و لابي ضد سلاح اصلاح قانون کنگره آمريکا را در ماه آوريل با شکست مواجه ساخت.
جي راکفلر نماينده ايالت ويرجينياي غربي نيز گفت اين هفتمين تيراندازي از سال 2009 تاکنون در آمريکا به شمار مي رود و تکرار اين حوادث توجه ما را مي طلبد.
گروهي از نزديکان قربانيان حادثه تيراندازي نيوتاون نيز قرار است امروز سه شنبه به واشنگتن بروند تا نمايندگان کنگره آمريکا را تحت فشار قرار بدهند و آنها را براي گشايش پرونده اي درباره سلاح ترغيب نمايند.

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سلاح ، گرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار