استاندار فارس گفت: انتظار است شهر شيراز و استان فارس در سبد بازديد مهمانان خارجي و مقامات سياسي كشوري قرار گيرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، حسين صادق عابدين ادامه داد: با توجه به ظرفيت هاي استان فارس در بخش هاي مختلف، سفر مهمانان خارجي به فارس فتح باب تعاملات فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي با كشورها است كه وزارت امور خارجه بايد از اين ظرفيت ها استفاده كند.
وي بيان كرد: استانداري فارس آماده همكاري همه جانبه در اين زمينه است.
صادق عابدين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سند چشم انداز و جذب ۲۰ ميليون گردشگر به كشور گفت: بايد سهم استان فارس از جذب ۲۰ ميليون گردشگر مشخص و سبد گردشگري استان در اين زمينه معين شود.
وي افزود: استان فارس ظرفيت هاي گردشگري متعددي در بخش هاي مختلف از جمله تاريخي، سلامت، دانشگاهي و طبيعت گردي دارد كه در اين زمينه مي تواند گردشگران با انواع سليقه ها را جذب كند كه راهكارهاي جذب گردشگر در سند جامع گردشگري استان به خوبي بيان شده است.
صادق عابدين ادامه داد: بايد متناسب با اين مهم، زير ساخت ها و بخش هاي نرم افزاري گردشگري نيز در استان تقويت و ارتقا يابد و به گونه اي برخورد شود كه گردشگر در استان فارس و شهر شيراز همچون شهرهاي تهران و مشهد احساس رضايت داشته باشد.
وي با بيان اينكه متاسفانه سالن فرودگاهي خارجي استان وضعيت مناسبي ندارد افزود: يكي از اين خدمات مورد نياز در جهت جذب گردشگر ارائه خدمات رواديد و كنسولي است كه بايد به بهترين نحو در استان انجام شود.
صادق عابدين با اشاره به قدمت تاريخ و تمدن استان فارس گفت: در بحث ارائه خدمات بايد به گونه اي عمل كنيم كه از تاريخ و تمدن استان فارس دفاع كرده و بر آن بيافزاييم.
وي بیان کرد: انتظار داريم در كنار خدمات كنسولي و رواديد در دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در استان فارس، فعاليت هاي اقتصادي و مبادلات اقتصادي اين نمايندگي نيز افزايش يابد كه استان فارس در اين زمينه از شرايط ويژه و ممتازي برخوردار است. /س

برچسب ها: فارس ، سیاسی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.