دولت انگليس در واکنش به انتقاد شوراي اروپا از نحوه برخورد لندن با روزنامه گاردين و نيز بازداشت ميراندا دوست گلن گرينوالد يکي از خبرنگاران گاردين بر سر نشر اطلاعات افشا شده توسط اسنودن ، تاکيد کرد لندن همچنان از حق آزادي بيان حمايت مي کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، دولت انگليس اعلام کرده است اسنادي که ديويد ميراندا شريک گرينوالد که در افشاي برنامه جاسوسي آمريکا با اسنودن همکاري داشت ، با خود حمل مي کرده است  از شيوه هاي غيرقانوني به دست آمده و افشاي آنها ممکن بود جان افراد را به خطر بيندازد . 
پليس ماه گذشته ميراندا را در فرودگاه لندن با استناد به قانون مبارزه با تروريسم در انگليس بازداشت کرد . 
دانيل هوئلتگن سخنگوي دبيرکل شوراي اروپا در انتقاد از اقدام دولت انگليس اعلام کرد مقامات لندن مي گويند اين کار را براي حفاظت از آزادي گاردين در انتشار اين اسناد انجام داداند ولي قوانين بهتري براي استنادات قضايي در اين زمينه وجود دارد . 
ديويد ميراندا به علت بازداشت موقت و توقيف اقلام شخصي خود به دادگاههاي انگليس شکايت کرده است . وي مي گويد پليس انگليس حقوق انساني وي را نقض کرده و از قانون مبارزه با تروريسم سوء استفاده مي کند. قرار است شکايت ميراندا در دادگاه عالي لندن ماه اکتبر مطرح شود . 
ثوربيورن جاگلند رئيس شوراي اروپا با اشاره به درخواست وي از دولت انگليس براي  اطلاع رساني کامل درباره نتايج اين فرايند حقوقي اعلام کرد : نقض حق آزادي بيان يکي از بزرگترين نگراني هاي ما در اروپاي امروز در زمينه مسائل حقوق بشري به شمار مي رود . 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار