مدير گروه مذهب‌شناسي، دانشگاه فرانكفورت آلمان گفت: آستان قدس رضوي توانسته است تبليغات ضد دين اسلام را خنثي كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،پروفسور روديگر ليواك در حاشيه بازديد از موزه‌هاي قرآن، فرش و كتابخانه آستان قدس رضوي با اشاره به فعاليت‌هاي ارزشمند اين مجموعه، افزود: آستان قدس رضوي با جمع‌آوري قرآن، نفايس، آثار و كتاب هاي خطي و تاريخي توانسته است گنجينه‌اي ارزشمند از تاريخ ديني ايران را براي عموم افراد به نمايش گذارد.

وي تحقيق و تفحص در زمينه علوم اسلامي را بسيار مهم دانست و بيان كرد: بايد متخصصين دين‌هاي مختلف با ايجاد نشست‌هاي تخصصي و علمي با متخصصين دين اسلام زمينه‌ي مناسبي را براي گفت‌‌و‌شنود ميان اديان فراهم كنند و بعد از بيان تفاوت‌هاي ديني زمينه ساز هدايت انسان‌ها به دين اسلام شوند.

ليواك شخصيت مسلمانان را در جهان مورد ارزيابي قرار داد و عنوان كرد: در ميان اروپائيان مسلمانان شخصيت‌هايي مهم و مفيدي دارند و توانسته‌اند تأثير مثبتي از دين خود براي ديگران به جاي گذارند.

در ادامه اين بازديد يوهان هافنر پروفسور شناخت مذاهب كاتوليك با استقبال از موزه‌هاي آستان قدس رضوي گفت: گردش در آثار و گنجينه‌هاي ارزشمند اين موزه‌ها موجب مي شود تا غير مسلمانان اسلام را به بهترين نحو درك كنند و ميزان علاقه آنان به اين دين افزايش يابد.

هافنر تحقيق و تفحص در مورد دين اسلام را در قرون اخير در اروپا بسيار بيش از پيش دانست و توصيه كرد: متخصصان ديني اسلام بايد تمام تلاش خود را در زمينه گسترش اين دين به كار بگيرند و زمينه آشنايي با اين دين والا را براي ديگر ملت‌ها فراهم كنند.

شايان ذكر است، اين گروه از اسلام‌شناسان آلماني با همكاري معاونت امور بين‌الملل دانشگاه امام رضا(ع) براي بازديد به حرم مطهر رضوي مشرف شدند/س

برچسب ها: خنثی ، تبلیغات ، ضد ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.