مدير فرهنگي آستان قدس رضوي از چاپ و انتشار تلخيص مجموعه 12 جلدي ره ‌توشه در دهه كرامت رضوي خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،محمدجواد هاشمي‌نژاد با بيان اين خبر گفت: تلخيص مجموعه ره‌توشه در دو جلد به كوشش كاظم رضواني‌نسب تهيه و تدوين شده و در شمارگان 3 هزار نسخه به چاپ رسيده است.

وي اظهار کرد: مجموعه 12 جلدي ره‌توشه به همت جمعي از علما، انديشمندان و محققان ديني در سال گذشته تأليف و چندين مرتبه تجديد چاپ شد. از اين رو نظر به حجم بالاي صفحات اين مجموعه، تلخيص ره توشه در قالب دو جلد تهيه و به چاپ رسيد.

هاشمي‌نژاد افزود: در تلخيص اين آثار ضرورت ايجاب مي‌كرد كه بخش‌هايي از مطالب تكراري و فهرست منابع حذف شود؛ از اين رو انديشمندان مباني ناب اسلامي در صورت احساس ضرورت به توضيح مفصل‌تر مطالب مي‌توانند به كتاب‌هاي اصلي مجموعه ره‌توشه مراجعه و مطالب كامل را با منابع مستند آن مطالعه كنند.

وي با بيان اين‌كه مجموعه ره‌توشه در برگيرنده موضوعات متعددي درباره زندگي و سيره عالم آل محمد(ص)، حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) است، افزود: موضوعاتي از قبيل سيره سياسي حضرت رضا(ع)، زندگي‌نامه آن حضرت، تحليل دوران معاصر حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع)، توصيه‌هاي بهداشتي و درماني امام رضا(ع)، مناظرات آن حضرت با علما و دانشمندان ساير اديان، خداشناسي و امام‌شناسي از منظر ثامن الائمه(ع)، درس‌هاي زندگي از نگاه آن حضرت و ديگر موضوعاتي كه مورد نياز عموم افراد است، در اين مجموعه گردآوري شده است.

مدير فرهنگي آستان قدس رضوي گفت: در جلد اول تلخيص مجموعه ره‌توشه، كتاب‌هاي«حكايت آفتاب»، «خورشيد شب»، «در دامان مهر»، «برهان قاطع» و «پيروز حقيقي» گنجانده شده است.

وي «آستان دوست»، «آيين محبت»، «باران فضيلت»، «جلوه وصال»، «شرح بي‌نهايت»، «صحيفه ي صحت» و «نشاني بهشت» را عناوين كتاب‌هاي ذكر كرد كه به صورت خلاصه در جلد دوم تلخيص مجموعه ‌ره‌توشه آمده است/س

برچسب ها: انتشار ، چاپ ، آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.