نخست وزیر سوریه اعلام کرد کشورش قادر است با اتکا به سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی پیشرفته و مدرن امکان ایجاد توازنی استراتژیک را با دشمن فراهم کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه در مصاحبه با پایگاه خبری العهد لبنان تاکید کرد: اینکه سوریه توافقنامه منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی را امضا کرده، به این معنا نیست که امکانات و سلاح های پیشرفته دیگری در اختیار ندارد، بلکه سوریه سلاح‌هایی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌تواند به دشمن آسیب رسانده و توازن استراتژیک ایجاد کند.
وی گفت: اگر سوریه سلاح‌های استراتژیک (سلاح‌های شیمیایی) در اختیار داشته و از آن برای ایجاد فضای رعب در دشمن استفاده نکرده، در عوض سلاح‌های استراتژیک دیگری دارد که با استفاده از این سلاح‌ها می‌تواند رعب و وحشت را در دل دشمن دو چندان کند. اگر کشورهای جهان از حمله نظامی به سوریه خودداری کنند، چه نیازی به وجود چنین سلاح‌هایی است که بدون شک نتیجه‌ای جز از بین رفتن زیر ساخت‌های خدماتی و اقتصادی و کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان ندارد؟
الحلقی عنوان داشت: سوریه امکانات دیگری دارد که آن را از به کارگیری سلاح‌های شیمیایی بی‌نیاز می‌کند و با آن می‌تواند به دشمن ضربه بزند.
وی تاکید کرد: سوریه قادر است با اتکا به سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته و سامانه‌های موشکی مدرن امکان ایجاد توازن استراتژیک را با دشمن فراهم کند.
نخست وزیر سوریه خاطرنشان کرد: طرح اخیر روسیه در رابطه با سلاح‌های شیمیایی سوریه مانع حمله نظامی به دمشق شد؛ حمله‌ای که هدف آن از بین بردن زیرساخت‌های اقتصادی و خدماتی و دیگر تاسیسات حیاتی سوریه بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار