رئيس مركز پژوهشي علوم انساني صدرا بر لزوم توسعه گردشگری مذهبی با بهره گیری از الگوهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام رضا غلامی اظهار کرد: در چند سال اخیر، گردشگری در ایران اسلامی رونق پیدا کرده است و کشور ما به عنوان محلی که ظرفیت های زیادی برای توسعه این موضوع دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بيان اينكه این توجه و علاقمندی زمینه افزایش سرمایه گذاری هدفمند را در کشور فراهم کرده است، تصريح كرد: در بحث گردشگری موضوع میزبانی و در این زمینه هتلداری یک اهمیت خاص دارد و در نخستین هم اندیشی در نظر داریم بر کلیات موضوع اشاره کرده و زمینه تهیه الگو را فراهم کنیم.

رئیس مرکز پژوهشی علوم انسانی اسلامی صدرا افزود: در این هم اندیشی کلیت بحث میزبانی در تعالیم نورانی اسلام و ابعاد و زوایاي آن تبیین شده است و در ارتباط با تحولاتی که در هتلداری باید به وجود بیاورد، صحبت شده است.

به گفته حجت الاسلام غلامی در بین افرادی که در صنعت هتلداری فعالیت می‌کنند، افرادی مشاهده می‌شوند که به انگیزه اسلامی علاقمند هستند و کار هتلداری را با الگوی اسلامی تطبیق می‌دهند و حضور این افراد می‌تواند موثر باشد.

رئیس مرکز پژوهشی علوم انسانی اسلامی صدرا در پاسخ به این سئوال که آیا عقب ماندگی در این حوزه با برگزاری جلسات جبران می‌شود، گفت: به این موضوع می‌توان هم نگاه حداقلی و هم نگاه حداکثری داشت، در نگاه حداقلی خیلی از بحث‌های جلسه الهام بخش است و می‌تواند در مراحل عینیت هم کمک کند و از حاصل این بحث ها، فعالیت های مربوط به میزبانی و هتلداری استفاده کنیم باید منتظر باشیم حاصل پروژه های تحقیقاتی بیرون بیاید.

وی هدف از تشکیل جلسات هم اندیشی را، رشد سنت‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: گردشگری می‌تواند به عنوان یک ظرفیت اصیل مطرح شود و از آن بهره گرفت./س

برچسب ها: قم ، اشاعه ، گردشگری ، الگو ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.