پژوهشگران ایرانی با تولید ماده خاص، موفق به افزایش چشمگیر توان انعقادی خون شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر "شاهرخ عطاریان" سرپرست تیم پزشکی این پروژه تحقیقاتی با اشاره به این موفقیت گفت: این فرایند در تهیه نسل جدید پوست مصنوعی که از پلاسمای خون و ماتریکس کلاژنه تشکیل شده، به همراه تزریق سلول‌های بنیادی چربی و بلوک‌های پوستی micro fit نقش اساسی ایفا می‌کند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی افزود: همچنین این ماده‌ دارو منجر تهیه مواد هموستاتیک ویژه‌ای می‌شود که میزان خونریزی از زخم را به مقدار قابل توجهی کاهش داده و زمان انعقاد بعد ازخون‌ریزی را 80 درصد کاهش می‌دهد.

"محمد سیدی" سرپرست تیم مهندسی این پروژه تحقیقاتی نیز در این باره گفت: در حال حاضر انحصار ماده فوق در دست سه کشور در دنیا است که با قیمت بسیار زیاد و برای استفاده نیروهای خاص نظامی برخی کشورها قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر محصولات تولید شده در دیگر کشور تنها به انعقاد خون بسنده می‌کند، اما محصول تولید شده توسط تیم ما علاوه بر خاصیت آنتی‌باکتریال، سوختگی‌های احتمالی در محل زخم را نیز بهبود می بخشد.

سيدي در پايان عنوان كرد: اميدواريم نيروهاي مسلح با سرمايه گذاري بر روي اين پروژه ضمن حمايت از توليد ملي اين محصول مانع خروج ارز از كشور شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار