رئیس جهاد کشاورزی فردوس از برداشت بیش از هفت هزار و 500 تن پسته تر از باغات این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ عباسعلی غلامی افزود : شهرستان فردوس با سطح زیر کشت 2 هزار و 500 هکتار انواع پسته در جایگاه دوم تولید این محصول در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 450 هکتار از اراضی شهرستان فردوس زیر کشت محصول پسته قرار دارد که از این میزان 2 هزار و 500 هکتار آن بارور است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس، عمده ارقام پسته تولیدی در این شهرستان را کله قوچی، فندقی، اکبری، احمدآقایی، پسته سفید فیض‌آباد و ارقام دیگر در سطوح کمتر عنوان کرد و افزود: در سال جاری به سبب گرمای طولانی مدت تابستان و حساس بودن رقم کله‌ قوچی، درصد پوکی و سقط جنین در این نوع پسته افزایش یافته است.

غلامی از کشاورزان خواست تا از کاشت پسته نوع کله‌قوچی به سبب حساس بودن خودداری و نسبت به کاشت ارقام دیگر نظیر احمد آقایی و سفید فیض‌آباد اقدام کنند تا شاهد تولید بیشتر محصول پسته در واحد سطح باشند.

وی از برداشت بیش از هفت هزار و 500 تن پسته تر در شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری میزان برداشت پسته نسبت به سال گذشته از کاهش 40 درصدی برخوردار است.

رئیس جهادکشاورزی فردوس از فعالیت چهار واحد ترمینال ضبط پسته در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: تولید پسته امسال در سال کم باردهی قرار دارد که عملاً سطح بارور این محصول حدود یک‌هزار و 500 هکتار است.

غلامی با اشاره به اینکه در کارگروه توسعه بخش کشاورزی، اعتبارات نسبتاً خوبی به احداث و توسعه باغات پسته شهرستان اختصاص یافته است، گفت: اختصاص این میزان اعتبار سبب افزایش سطح زیر کشت و تولید پسته بیشتر در سال‌های آینده می‌شود.

وی افزود: برداشت پسته در شهرستان فردوس از چند روز گذشته آغاز و تا 20 روز آینده نیز ادامه دارد./س

برچسب ها: برداشت ، پسته ، باغات ، فردوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.