رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان – مجارستان؛

کسب دو طلاي ارزشمند در روز نخست + برنامه روز دوم مسابقات

روز نخست چهل و چهارمین دوره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2013 میلادی از عصر امروز در سالن پاپ لازلو شهر بوداپست مجارستان با مسابقات وزن 96 کیلو گرم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،مسابقات اوزان 55، 66و96 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت 15:30 دقیقه روز گذشته در بوداپست مجارستان آغاز شد.

بر این اساس در وزن 96 کیلوگرم رضا یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر 3 ایوان یانکوفسکی از بلاروس را شکست داد .وی در دور بعد برابر مانجوت ساندهو از کانادا با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل داتو کراشویلی از گرجستان با نتیجه 6 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.


دلاور مرد کشورمان در دیدار نیمه نهایی مقابل پاول اولینیک از اوکراین با نتیجه به هشت بر یک به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد.وی در دیدار نهایی مقابل ختاگ گازیموف از آذربایجان به برتری رسید و با اقتدار روی سکوی نخست ایستاد.


همچنین در وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر از سد رسول کالیف از قزاقستان گذشت. وی در دور بعد مقابل سانگ وون کیم از کره جنوبی با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در این مرحله بنا به اعلام سایت فیلا مقابل آلتین بیک آلین بایف از قرقیزستان با نتیجه 7 بر صفر در کمتر از سه دقیقه به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.


وی در این مرحله مقابل نریمان اسرافیلوف از روسیه در کمتر از سه دقیقه با نتیجه قاطعانه 9 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. رحیمی در دیدار فینال مقابل آمیت کومار از هند به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.


این مدال طلا برای حسن رحیمی و کشتی آزاد ایران مدالی ارزشمند و تاریخی به شمار می‌آید چرا که آخرین باری که ایران در وزن اول قهرمان کشتی آزاد جهان شده به 42 سال قبل یعنی رقابتهای جهانی 1971 صوفیه بر می گردد که ابراهیم جوادی در آن سال قهرمان وزن اول جهان شد.

در وزن 66 کیلوگرم مهدی تقوی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 5 بر 2 برنت متکالف از آمریکا را از پیش رو برداشت .وی در دور سوم مقابل الکساندر کونتایف از بلاروس با نتیجه 2 بر 3 در یک کشتی نزدیک شکست خورد و با توجه به مغلوب شدن این کشتی گیر از دور رقابتها کنار رفت.

گفتنی است برنامه مسابقات در روز دوم نیز به شرح زیر می باشد:

وزن 60 کیلو گرم ؛مسعود اسماعیل پور به دنبال ناکامی المپیک

مسعود اسماعیل پور در مسابقات المپیک لندن روی یک حادثه از رسیدن به مدال محروم شد.وی که در رده سنی جوانان صاحب دو مدال طلای جهان است در بزرگسالان عنوانی را کسب نکرده و با تمریناتی که زیر نظر کادر فنی پشت سر گذاشته خیلی امیدوار است تا در بوداپست صاحب مدال شود. وی برای رسیدن به این مهم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف حاجی علی اف از آذربایجان می رود و در صورت برتری در دور سوم با برنده مبارزه کشتی گیران آفریقای جنوبی و لهستان مسابقه می دهد. در این وزن که 39 کشتی گیر حضور دارند میکولای عیوضیان از اوکراین، ریونگ هانگ از کره شمالی، دولت نیازبیکوف از قزاقستان و بخان گوی گریف از روسیه در گروه اسماعیل پور قرار دارند.

وزن 84 کیلوگرم؛آیا لشگری مصدوم به مدال خواهد رسید؟

احسان لشگری که در المپیک صاحب مدال برنز شد آنقدر آماده بود که همگان خوشرنگترین مدال را در مسابقات جهانی برای او کنار گذاشته بودند اما مصدومیت ناخواشته در تمرینات نگرانی های بسیاری را برای در دل علاقمندان به کشتی ایجاد کرد در هرصورت لشگری باید در این مسابقات در دور نخست به مصاف مارتینز از کلمبیا برود و در صورت برتری در دور دوم با برنده مبارزه شامیل کودیا ماگموداف از روسیه و آنتونیو از بزریل مسابقه می دهد. داتو مارساگاشویلی از گرجستان، کیت گوین از آمریکا، زوربیک سوخیف از ازبکستان و سالاس از کوبا در گروه لشگری حضور دارند. در وزن 84 کیلوگرم که 37 کشتی گیر حضور دارند.

وزن 120 کیلوگرم؛کمیل قاسمی به دنبال خوشرنگ تر کردن مدال برنز المپیک

کمیل قاسمی کشتی گیر با اخلاق جویباری که در بازی های المپیک لندن با شایستگی به مدال برنز رسید در مسابقات انتخابی تیم ملی با شکست تمامی رقبا به دوبنده تیم ملی رسید.وی که در تمرینات تیم ملی بدون کوچکترین حاشیه ای فقط وفقط تمرین می کرد به دنبال کسب مدال خوشرنگتر از المپیک است وی برای رسیدن به سکوی قهزمانی در مسابقات جهانی 2013 باید در دور اول به مصاف دولت شابانبای از قزاقستان می رود و در صورت برتری با برنده مبارزه کیسل از یونان و لازاریف از قرقیزستان مسابقه می دهد. تراول دلاگنف از آمریکا، طاها اکگول از ترکیه، آلن زاسایف از اوکراین و جمال الدین ماگموداف از آذربایجان در گروه قاسمی قرار دارند. در این وزن 29 کشتی گیر به روی باسکول رفته اند.

کشتی گیران کشورمان در روز دوم با قرعه های سختی روبرو هستند که امیدواریم همچون روز نخست خوش بدرخشند.

برنامه روز دوم مسابقات جهانی کشتی آزاد سه شنبه 26 شهريورماه:

ساعت 13 تا 18: مسابقات مقدماتي اوزان 60، 84 و 120 كيلوگرم كشتي آزاد
ساعت 18 تا 18:30: وزن كشي وزن 74 كيلوگرم كشتي آزاد
ساعت 19 تا 21: مسابقات رده‌بندي و فينال اوزان 60، 84 و 120 كيلوگرم كشتي آزاد

رقابتهای وزن 74 کیلوگرم روز چهارشنبه(27 شهریور) برگزار می شود که عزت اله اکبری نماینده کشورمان خواهد بود./آق


برچسب ها: کشتی ، آزاد ، تیم ملی ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۰۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۲
غیرت فقط غیرت ایرانی
United States of America
جويباري
۱۵:۳۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
ماشالا به جويباري با غيرت رضا مسعود كميل و عزت عزيز. شهري با جمعيت كم 4 نفر ملي پوش داره. دمه حاج محمود اسماعيل پور گرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
دم همه بچه های تیم گرم که از جون مایه گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
اولا" این پیروزی ارزشمند رو به هموطنان عزیزم در همه جای ایران وحتی دنیا وخانواده گرامی این عزیزان تبریک میگویم

ولی یه مطلب دیگه همم میخواستم بگم وآن هم اینکه گزارشگر به حسن رحیمی گفتش که ایشون بچه تهران هست واز شهر اسلام شهر هست ولی بعدا" متوجه شدیم اصلا خانواده ایشون فارسی بلد نیستن ومعلوم شد که ایشان تورک زبان هستند ومن به این چیزها اصلا معترض نیستم واهمیتی هم نداره چون همه ما ایرانی هستیم وخواهیم بود وافتخار هم میکنیم ولی خدا وکیلی اگه ایشان مثلا" از یکی از قومیت های دیگه بود وساکن ومقیم تهران میبود سریع اصل ونصب خودش وپدرش واجدادش رو هم میگفتند حتی اسم دهاتش رو میگفتند خواهشا" یا نگید کجاییه واگه هم گفتید یه ذره جنبه داشته باشید واصلیتش رو هم اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
باید خسته نباشید به این غرورافرینان ایران بگوییم که بدون هیچ چشم داشتی به قراردادهای چند میلیاردی اینگونه پرچم ایران را
در جایگاه واقعیش نمایان می کنند .
آفرین بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
درد و بلاتون بخور تو سر این فوتبالیا
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۳:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
افرین به غیور مرذان کشتی ما باید ثابت کنیم که ذر کشتی ما همیشه اولیم
-
حاج عباس
۱۳:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
ضمن تبریک به خانواده قهرمانان کشتی و ملت سرافراز ایران اسلامی. از نقش سازنده ی کادر مربیگری .بویژه آقای رسول خادم نباید غافل بود.
جای برترین مربی تاریخ کشتی فرنگی ایران (آقای بنا) خالی است...
Iran (Islamic Republic of)
salehi
۱۳:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
افرین بر نام اوران وطن منتظر افتخار افرینی مجدد شما هستیم احسان لشگری مردم استان قزوین منتظر غرورافرینی دیگری از توهستن خدا به همرات پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
به کشتی گیرامون هر چقدر هم که پول بدن به نظرم حقشونه
Iran (Islamic Republic of)
حکیم
۱۳:۰۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
فوتبالیست ها یاد بگیرن......
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۱:۰۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
ماشااله به همت و غیرت مثال زدنیتون .
انشااله این موفقیتها ادامه داشته باشه تو همه ضمینه ها .
-
پوریا
۱۲:۰۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
آقا میثم زمینه رو اشتباه نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
سلام و درود بر غیور مردان و پهلوانان ایران زمین و به امید قهرمانی تیمهای کشتی ازاد و فرنگی در مسابقات 2013 به مدد مولا علی
Iran (Islamic Republic of)
داش بهزاد
۱۰:۲۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
انشالله امروز هم 3 تا طلا میاریم
Iran (Islamic Republic of)
مانیا
۱۰:۰۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
افتخار ایرانی ورزشکار با غیرت
Iran (Islamic Republic of)
قلی اف
۰۸:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
آفرین براین همه غیرت و مردانگی بچه های بی ادعا
آخرین اخبار